اخبار

رعایت "دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس" در مدارس الزامی است

رعایت "دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس" در مدارس الزامی است
 
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی 

 

💠دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
 
🔹دکتر شکیبا افزود: همراه با بازگشایی مدارس " دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در مدارس" آماده وجهت اجرا به تمام مدارس استان  ابلاغ گردیده است تا براساس آن محیطی ایمن برای حضور دانش آموزان فراهم گردد.
 
🔹وی اشارکرد :اصل مهم این است که محیط مدرسه باید ایمن باشد و سلامتی دانش آموزان، معلمان و کارکنان در هنگام بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد.
 
🔹معاون بهداشتی دانشگاه گفت: در این راستا معاونت بهداشتی با همکاری آموزش و پرورش طبق چک لیست های موجود اقدام به بازدید از مدارس نموده که ضمن نظارت دقیق بر رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش های لازم نیز به دانش اموزان و کارکنان مدرسه انجام می شود. 
 
🔹دکتر شکیبا اضافه کرد: بازدید از تمام مدارس توسط کارشناسان سلامت محیط و کارشناسان سلامت مدارس در تمام شهرستانها از ۱۵ شهریور همزمان با بازگشایی مدارس بصورت مستمر در حال انجام می باشد. 
 
🔹وی افزود: با توجه به  نتایج این بازدیدها به مدارس در خصوص رفع نواقص احتمالی  و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی آموزش های لازم داده می شود. 
 
🔹معاون بهداشتی دانشگاه افزود: همچنین والدین نیز بایستی در اجرای هر چه بهتر نکات بهداشتی بخاطر سلامت خود و فرزندانشان همکاری لازم را با مدرسه داشته باشند. 
 
🔹ایشان عنوان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در مدارس باید دستورالعمل های بهداشتی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد از جمله اینکه تمام کارکنان مدرسه و دانش آموزان در طول حضور در مدرسه باید از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله فیزیکی بین دانش آموزان در کلاس درس و در حیاط الزامی است . 
 
🔹وی اشاره کرد : کارکنان و دانش آموزان بایستی هر هفته در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و از وضعیت سلامتی خود آگاه باشند. 
 
🔹چنانچه اولیا مدرسه یا دانش آموزی دارای علایم کرونا باشند باید از حضور در مدرسه خودداری نمایند. 
 
🔹کارکنان و دانش آموزان دارای بیماری زمینه که توسط پزشک معالج آنها تشخیص داده است نبایستی در مدرسه حاضر شوند. 
 
🔹فروش هر گونه مواد غذایی در بوفه مدارس غیرمجاز می باشد و والدین از بسته های تغذیه ای جهت میان وعده کودک خود استفاده نمایند.
 
🔹دانش آموزان و کارکنان بهتر است مواد ضدعفونی کننده دست همراه داشته باشند. 
 
🔹در مدرسه در هنگام ورود و خروج جایگاه ضدعفونی دستها تعبیه شده باشد. 
 
 🔹والدین ترجیحا از خودروی شخصی برای رفت و آمد فرزند خود استفاده نمایند.در غیر این صورت سرویس ایاب و ذهاب صرفا مجاز به سوار نمودن سه دانش آموز می باشد با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی
 
🔹پسماند زباله هایی مانند ماسک، دستکش ، دستمال و ... باید کاملا بهداشتی و در سطل زباله دارای کیسه پلاستیکی تعبیه شده در مدرسه دفع گردد. 
 
🔹 سامانه ۴۰۳۰ جهت دریافت مشاوره و سامانه ۱۹۰ جهت گزارش موارد غیر بهداشتی آمادگی لازم را دارد.
 
✔️ ۲۱ شهریور۹۹
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/1419
۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ۲۳:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید