اخبار

فعالیت بیش از ۱۱۰۰ بهورز برای مراقبت شبانه روزی و حفاظت از سلامت جمعیت روستایی استان

فعالیت بیش از ۱۱۰۰ بهورز برای مراقبت شبانه روزی و حفاظت از سلامت جمعیت روستایی استان
 
 
💢دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در گفتگو با میز خبر روابط عمومی :🔻🔻
 
♻️فرا رسیدن ۱۲ شهریور  و روز بهروز را به همه  بهورزان زحمت کش و پر تلاش که با تمام توان خود کار مراقبت و حفظ سلامت روستاییان را برعهده دارند تبریک می گویم .
 
 ♻️ دکتر شکیبا افزود:در حال حاضر  ۱۱۲۲ بهورز در استان فعالیت می کنند که این نیروها هم اکنون در ۶۳۵ خانه بهداشت روستایی در سطح استان فعالیت داشته و ۴۷۲ هزار و ۱۱۵ نفر جمعیت روستایی استان را تحت پوشش دارند و فعالیت آنها در زمینه حفظ سلامت روستائیان بسیار قابل تقدیر است.
 
♻️ معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: از بهورزان  می توان به عنوان خط مقدم بهداشت و درمان  یاد کرد چرا که  این نیروها وظیفه مراقبت‌های اولیه سلامت در روستاها را برعهده دارند و به نوعی چشم و گوش بهداشت ودرمان در روستاها محسوب می شوند.
 
♻️وی افزود:مراقبت های اولیه از مادران باردار، واکسیناسیون، مراقبت از سلامت کودکان، نوجوانان و سالمندان و نیز کنترل بیماریهای واگیر و غیرواگیر در سطح روستاها از جمله وظایف بهورزان می باشد.
 
♻️دکتر شکیبا گفت:استخدام این نیروها کمی متفاوت از سایر نیروهای بهداشت و درمان است و بکارگیری آنها مشروط به بومی بودن و اسکان آنها در همان روستای محل خدمت است.
 
♻️معاون بهداشتی دانشگاه اشاره کرد: برای استخدام نیروهای بهورز در هر خانه بهداشت روستایی، در همان روستا فراخوان داده شده و تمام افراد دارای مدرک دیپلم به بالا می توانند در این فراخوان شرکت کنند.
 
♻️ دکتر شکیبا عنوان کرد: افرادی که دارای مدارک بالاتر از دیپلم هستند (کاردانی، کارشناسی و بالاتر) باید مدرک مرتبط از جمله مدرک بهداشت عمومی و بهداشت محیط و... داشته باشند.
 
♻️ وی اضافه کرد: این افراد بعد از قبولی در آزمون در مصاحبه حضوری شرکت کرده و پس از تایید، یک دوره دوساله آموزشی را در آموزشگاه های بهورزی می گذرانند که یک و نیم سال آن بصورت آموزش تئوری و شش ماه آن بصورت کارآموزی عملی است.
 
♻️معاون بهداشتی دانشگاه افزود:طول این دوره برای افرادی که دارای مدرک کارشناسی مرتبط هستند، شش ماه است و پس از گذراندن این دوره ها، افراد جذب خانه های بهداشت می شوند و از سلامت افراد روستا مراقبت می کنند.
 
♻️ دکتر شکیبا اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۰ نیروی بهورز در استان در حال گذراندن دوره های بهورزی هستند. برای آموزش ۱۱۷ بهورز دیگر نیز مجوز های لازم دریافت و محل فعالیت این نیروها هم مشخص شده است که این نیروها عمدتا جایگزین نیروهای بازنشسته می شوند.
 
♻️وی افزود :تقاضا برای ادامه تحصیل از جمله خواسته های اصلی بهورزان استان  است که قرار است نیمه دوم امسال دوره های کاردانی در آموزشگاه های بهورزی برای آموزش این نیروها راه اندازی شود.
 
✔️۱۲ شهریور ۹۹
 
🆔@k_health
 
https://t.me/k_healthmedia/1398
۱۲ شهریور ۱۳۹۹ ۲۲:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید