اخبار

وبینار آموزشی ملاحظات برنامه سلامت میانسالان

وبینار آموزشی ملاحظات برنامه سلامت میانسالان

وبینار آموزشی ملاحظات برنامه سلامت میانسالان با حضور مدیریت محترم سلامت خانواده، کارشناس مسئول و کارشناس سلامت میانسالان معاونت بهداشتی جهت کارشناسان مسئول سلامت خانواده و کارشناسان سلامت میانسالان شهرستان ها برگزار گردید.

در این برنامه آموزشی، مطالبی در خصوص مدیریت اجرایی برنامه سلامت میانسالان در همه گیری کووید 19، توسط سرکار خانم سهرابی، سلامت مردان و کووید 19، توسط آقای دکتر رامین رضایی، بایدها و نبایدهای روابط جنسی در اپیدمی کووید 19 توسط سرکار خانم دکتر کاظمی و شرایط اجتماعی و خانوادگی میانسالان و کووید 19 توسط سرکار خانم افضلی ارائه گردید.

سهرابی رییس گروه سلامت میانسالان در این وبینار اشاره داشتند: با توجه به این که درصد کثیری از افراد میانسال دارای بیماری های مزمن زمینه ای غیرواگیر مانند انواع سرطان ها، دیابت، بیماری قلبی عروقی، بیماری کلیوی مزمن، بیماری های سیستم عصبی و ... هستند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری کووید 19 و عواقب آن بوده و نیازمند توجه و مراقبت بیشتری می باشند.

براین اساس لازم است پیگیری مراقبت ممتد برای میانسالان مبتلا به بیماری های مزمن نظیر فشارخون بالا، دیابت، دیس لیپیدمی از طریق تلفن انجام و در صورت داشتن مشکل حاد یا عدم امکان خودمراقبتی، فراخوان جهت مراقبت صورت گیرد.

در ادامه آقای دکتر رضایی اضافه نمودند: در ایران میانگین سنی بیماران، 7/52 سال می باشد، همچنین احتمال ابتلا به عفونت کووید 19 در مردان 13% بیشتر از زنان و احتمال مرگ ناشی از این بیماری در مردان29% بالاتر از زنان می باشد.

در ادامه: سایر مدرسین مطالبی در خصوص پیشگیری از کووید 19، رعایت اصول بهداشت فردی و استفاده از وسایل حفاظتی، رعایت اصول بهداشتی در محیط زندگی و کار، روابط خانوادگی یا روابط شغلی، بازگشت به کار یا رابطه زناشویی بعد از اتمام زمان ایزولاسیون، در صورتی که فرد پی سی آر مثبت یا مبتلا به کووید به صورت ایزوله در منزل یا بستری در بیمارستان باشد براساس اصول ایزولاسیون و زمان خروج از آن طبق پروتکل های کشوری مطالبی ارائه نمودند.

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید