اخبار

استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بهترین و کم هزینه ترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا

استفاده  از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی  بهترین و کم هزینه ترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا

💢 در وبینار مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا و دستورالعمل های اجرایی در معاونت امور بهداشتی دانشگاه مطرح شد:🔻🔻

♻️دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه:🔻

🔸با توجه به اینکه استان کرمانشاه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اعمال محدودیت های جدید و رعایت پروتکل ها برای عبور از پیک بیماری باید بسیار جدی گرفته شود که درحال حاضر مطمئن ترین و راحت ترین راه پیشگیری، فقط زدن ماسک است .

🔸باید آموزش های ماسک زدن در سطح استان و شهرستان ها به مردم داده شود به ویژه در صدا و سیما، فضای مجازی در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

🔸 در شهرستان کرمانشاه هشت تیم و در هریک از شهرستان ها ی استان یک یا دو تیم تشکیل شده که باید زیر نظر فرماندار (مرکز بهداشت- نماینده فرماینده- نماینده تعزیرات حکومتی- اتاق اصناف- صمت – اداره اماکن عمومی) در راستای مقابله با کرونا فعالیت نمایند و نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل های بهداشتی در شهرستان ها اعمال گردد.

🔸حضور افراد بدون ماسک در ادارات دولتی و خصوصی ، شرکت ها، دفاتر پستی، دفاتر اسناد رسمی ممنوع می باشد و به افرادی که ماسک نداشته باشند خدمتی ارائه نخواهد شد.

🔸مردم باید از شرکت در مراسم عروسی و عزا در استان اجتناب کنند. در صورت بروز هر گونه مشکل برای مدعوین ، صاحبان مجالس مسئول خواهند بود و باید پاسخگوی حقوق انسانی از نظر بیماری کرونا ویروس در دادگستری و دادگاه باشد و بهداشت بعنوان مدعی العلوم از خانواده یا فرد خاطی شکایت خواهد کرد.

🔸زمانی که اپیدمی در شهرهای بزرگ کنترل شود این بیماری از روستاها شروع می شود و باید همکاران بهداشت آموزش در روستاها این مسئله را مدنظر داشته باشند و آموزش های لازم را به روستائیان و عشایر ارائه دهند.

🔸دستورالعمل های جدید در خصوص نمونه گیری ها و پروتکل های بهداشتی در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در کشور در مقایسه با سایر کشورها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

🔸پاییز سختی را در پیش داریم که در این فصل با رعایت پروتکل های بهداشتی باید از ابتلا به بیماری پیشگیری کنیم.

🔸استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی از بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای پیشگیری است که باید در این زمینه اطلاع رسانی شود.

✔️گفتنی است وبینار مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا و دستورالعمل های اجرایی با حضور معاون بهداشتی دانشگاه ،کارشناسان مسئول گروه های پیشگیری از بیماری ها ، سلامت محیط ، سلامت کار ،طرح و گسترش و آموزش سلامت و مسئول سامانه سیب در معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

✔️۱۷ تیر ۹۹

▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health

https://t.me/k_healthmedia/1255
۱۷ تیر ۱۳۹۹ ۲۳:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید