اخبار

بارداری و بیماری کووید 19

بارداری و بیماری کووید 19

    بارداری زمانی خاص و پر از هیجان و انتظار است. ولی با شیوع بیماری کرونا باعث شده که ترس، اضطراب از ابتلا به این بیماری برای مادران باردار بر این اوقات خوش، سایه بیافکند.

اکرم روستایی شیردل کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی در این زمینه می گوید، زنان باردار نسبت به سایر گروه‌ها در خطر بالاتری از نظر ابتلا به کرونا نیستند. زنان باردار به دلیل تغییرات در بدن و سیستم ایمنی، در ماه‌های آخر بارداری ممکن است دچار عفونت‌های حاد تنفسی شوند، و بنابراین مهم است که بسیار مراقب باشند. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا ویروس حین بارداری از مادر به جنین منتقل می شود یا خیر. ویروس کرونا تاکنون درمایع آمنیوتیک یا جفت دیده نشده است. با این‌حال اطلاعات همچنان درحال به‌روزرسانی است.

شیردل در ادامه عنوان کرد: بسیاری از مادران باردار از رفتن به پایگاه سلامت و یا پزشک متخصص جهت انجام مراقبت های بارداری در زمان شیوع بیماری کرونا می‌ترسند، و با ماندن در خانه و رعایت فاصله‌گیری اجتماعی احتیاط می‌کنند. مادران باردار توجه داشته باشند تمام سوالاتی که مربوط به سلامتی‌ بارداری، زایمان و ابتلا به بیماری کرونا است باید از متخصص زنان و مامای پایگاه سلامت خود بپرسند بنابراین اگر رابطه راحتی با پزشک زنان یا ماما داشته باشند، آنها می‌توانند پاسخ همه سوالات و نگرانی‌های آنها را بدهند

بهترین کاری که مادران باردار می‌توانند انجام دهند کلیه اقدامات احتیاط آمیز و ضرروی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را انجام دهند مانند:

·         از تماس با کسانی که علائم بیماری کرونا را دارند بپرهیزند.

·         تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند.

·         تا حد امکان از منزل در موارد غیز ضروری خارج نشوند.

·         از حضور در جمع‌های کوچک و بزرگ در فضاهای عمومی به‌خصوص در اماکن سربسته یا محدود پرهیز کنند.

·         از حضور در دورهمی‌ها با دوستان و خانواده پرهیز کنند.

·         با استفاده از تلفن، پیامک یا فضای مجازی برای تماس با ماما، پزشک زنان و یا سایر خدمات مورد نیاز تماس بگیرند.

·         مرتب دستها با آب و صابون بشویند تمیز و سطوحی که در معرض تماس هستند ضدعفونی کنند.

·         نسبت به سلامتی خود و درخواست کمک سریع به محض مشاهده هرگونه علائم مشابه کرونا از مامای پایگاه سلامت هوشیار باشند.

۷ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید