اخبار

آغاز اجرای طرح ملی "هر خانه یک پایگاه سلامت" در استان همزمان با سراسر کشور

آغاز اجرای طرح ملی "هر خانه یک پایگاه سلامت" در استان همزمان با سراسر کشور


💠دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه:🔻🔻

🔹 به منظور اجتماعی کردن سلامت، اجرای طرح ” هر خانه، یک پایگاه سلامت” همزمان با سراسر کشور در استان‌ نیز آغاز شده است.

🔹 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زیر ساخت مناسبی برای اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت دارد و با استفاده از تجربیات حاصله در استان های پایلوت، امیدواریم این طرح با موفقیت در استان اجرا شود.

🔹 بر اساس این برنامه در هر خانواده یک سفیر سلامت خانوار(فردی داوطلب با حداقل ۸کلاس سواد خواندن و نوشتن) در دوره‌های آموزش حضوری و مجازی خودمراقبتی شرکت کرده و مسئولیت مراقبت سلامت خود، خانواده و جامعه را برعهده می‌گیرند.

🔹 با اجرای برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» یک سطح پایه، به سطوح سه گانه خدمات بهداشتی و درمانی اضافه می شود که توسط سفیر سلامت جذب شده، ارایه خدمات مراقبت های بهداشتی اولیه و برخی خدمات درمانی و توانبخشی به درون خانواده ها منتقل می‌شود.

🔹هدف اصلی از اجرای این برنامه، جامعه محور کردن نظام سلامت است و محتواهای آموزشی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیرواگیر، کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها، پیشگیری از حوادث و سوانح، درمان و توانبخشی به سفیران یا داوطلبان سلامت و ... ارائه می شود تا این آموزش ها در درون خانواده ها، نهادینه شود.

🔹 با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان حضور فیزیکی افراد، تغییر نگرش سفیران سلامت، پیشبرد اهداف از طریق آموزش های چهره به چهره و فضای مجازی، استفاده از افراد با ظرفیت پذیرش بهتر و ارایه مطالب به زبان ساده ، از نکاتی است که دراجرای مرحله ملی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت مد نظر می باشد.

✔️۲۵ خرداد ۹۹
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است.
🆔@k_health

https://t.me/k_healthmedia/1161
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید