اخبار

اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود بیماری به صورت زیرپوستی جلو خواهد رفت و بیمارستانها مملو از بیمار خواهد شد

اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود بیماری به صورت زیرپوستی جلو خواهد رفت و بیمارستانها مملو از بیمار خواهد شد


⚛در جلسه امروز ستاد کرونای استان مطرح شد:🔻🔻

 💠دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی:🔻

♻️با نگاهی به روند همه گیری بیماری کرونا ازچهار ماه گذشته تا کنون خواهیم دید که وضعیت این بیماری در کشور و حتی در دنیا تغییراتی داشته است.

♻️در ماه های اول شیوع بیماری ما بیشتر در حالت دفاعی به سر می بردیم و تمام هدف ما این بود که بیمارانی را که بیمارستانها مراجعه می کنند به نحو مطلوبی مدیریت و درمان شوند تا جانشان را از دست ندهند.

♻️اما در حال حاضر بیش از یک ماه است که تصمیم به حمله به بیماری گرفته ایم که این روند منجر به شناسایی افراد مبتلا و مراقبت از آنها پیش از رفتن به بیمارستان شده است.

♻️این مرحله از کار یعنی بیماریابی فعال بسیار سنگین تر ، سریع تر و پیچیده تر است و زمانی که با افزایش شناسایی افراد مبتلا به کرونا مواجه می شویم از آن جهت دارای اهمیت است که افراد را پیش از آنکه وارد مرحله بدحال تر شوند و کار آنها به بیمارستان و ICU بکشد شناسایی می شوند و تحت مراقبت و قرنطینه قرار می گیرند .

♻️این مرحله بسیار ارزشمند است و در کشور روی بیماریابی فعال سرمایه گذاری شده است و هدف آن تنها حفاظت هر چه بیشتر از جان مردم است .

♻️مردم باید بدانند بدون رعایت نکات بهداشتی و توجه توصیه هایی که در مراکز ۱۶ ساعته به آنها ارائه می شود عملا بیماریابی بی نتیجه خواهد بود.

♻️علاوه بر این مراکز کار غربالگری به صورت مستقیم به وسیله یک سیستم اینترنتی ویژه و همزمان با برنامه بهداشت خانواده شروع شد که در آن از طریق تماس مستقیم با خانواده ها وجود علائم در آنها بررسی و افراد دارای علامت مورد مراقبت و درمان قرار گرفتند.

♻️اما تنها نباید به شناسایی بسنده کنیم و باید توصیه ها و نکات بهداشتی توسط همکاران ما در مراکز ۱۶ ساعته به بهترین نحو به این افراد آموزش داده شود و نکات بهداشتی توسط آنها به صورت کامل رعایت شود.

♻️اگر این کار صورت نگیرد و پروتکل های بهداشتی توسط مردم رعایت نشود بیماری به صورت زیر پوستی جلو خواهد رفت و بیمارستانها مملو از بیمار خواهد شد.

♻️در حال حاضر شرایط به گونه ای پیش می رود که این تصور برای مردم پیش آمده که درحال نزدیک شدن به روزهای عادی هستیم.
درصورتیکه اصلا این طور نیست و شرایط نه در کشور و نه در استان کرمانشاه و هیچ یک از شهرستانها به حالت عادی بازنگشته است .

♻️هنوز کارهای بسیاری برای مقابله با بیماری باید انجام شود و نباید شهر به حالت پر ازدحام پیش از بیماری برگردد.

♻️از فرمانداران می خواهیم اطلاع رسانی فقط محدود به صدا و سیما نشود و بویژه در مناطق شلوغ و پر خطر و دارای رفت و آمد زیاد باید اطلاع رسانی به صورت محلی هم دنبال شود.

♻️اگر اجتماعات و رفت و آمدها کم نشود این بیماری قابل کنترل نیست و وظیفه مردم و مسئولان این است که به پروتکل ها ی بهداشتی توجه کنند و آنها را جدی بگیرند.

♻️ افرادی که بیماری زمینه ای دارند باید بیش از دیگران مراقبت شوند و موارد بهداشتی را رعایت کنند و از مدیران ادارات تقاضا میکنیم که این امکان را فراهم سازند تا کارمندانی که دچار بیماری زمینه ای هستند برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

✔️۱۲ خرداد ۹۹
▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health

https://t.me/k_healthmedia/1110
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید