اخبار

نشست ستاد مدیریت و کنترل کرونای استان کرمانشاه امروز با حضور معاون درمان وزارت بهداشت در استانداری برگزار شد.

نشست  ستاد مدیریت و کنترل کرونای استان کرمانشاه  امروز با حضور معاون درمان وزارت بهداشت در استانداری برگزار شد.


💠دکتر مرادی رئیس دانشگاه :🔻🔻

🔸مهمترین کاری که در استان کرمانشاه انجام شد ، تدوین نقشه راه مدیریت بیماری کرونا بود که در ستاد کرونای استان به تصویب استاندار و این ستاد رسید .

🔸در این نقشه راه تمام امکانات مورد نیاز در جهت مقابله با کرونا در استان نیاز سنجی و مشخص شد .به طوریکه حدود تعداد ۱۰۰۰ تخت برای بستری بیماران مبتلا ، امکانات و داروهای لازم و میزان بودجه مورد نیاز در راستای کنترل بیماری پیش بینی و مشخص شد.

🔸در کمیته اپیدمیولوژی این بیماری نیز بیماری کرونا در استان از نظر اپیدمیولوژی مورد بررسی قرار گرفت و موارد مورد نیاز در راستای کنترل و مقابله با کرونا استخراج شد.

🔸در حال حاضر در استان از نظر دارو کمبودی وجود ندارد و مورد نیاز برای 10 هزار بیمار کرونایی در استان را داریم .

🔸 بیمارستان های گلستان و فارابی به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده و در دیگر بیمارستانهای استان نیز 10 درصد تخت‌ها برای بستری این بیماران در نظر گرفته شده است.

🔸وضعیت استان در بحث تجهیزات محافظتی کرونا وضعیت مطلوبی است . در روزهای اول بیماری حتی یک ماسک هم در استان تولید نمی شد، اما در حال حاضر به ظرفیت تولید روزانه ۷۰ هزار ماسک رسیده ایم که در روزهای اخیر این امر به دلیل کمبود پارچه استاندارد تولید ماسک با مشکل مواجه شده است.

🔸در حال حاضر در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح هم وضعیت بسیار خوبی داریم و در تولید این محصولات به خودکفایی رسیده ایم.

🔸از هشتم فروردین ماه امسال تست کرونا از بیماران سرپایی در استان انجام شد و تاکنون ۱۹ هزار تست کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۴۸۷۲ مورد مثبت شده است.

🔸افزایش تعداد مبتلایان نشان دهنده عملکرد خوب ما در بحث غربالگری است، البته زمانی این غربالگری نتیجه بخش است که مردم همکاری کرده و مبتلایان شناسایی شده به بهترین نحو خود را قرنطینه کنند.

🔸افزایش تعداد مبتلایان در دو هفته اخیر استان را در وضعیت "هشدار" کرونا قرار داده و امیدواریم با همکاری هرچه بیشتر مردم بتوانیم کنترل مطلوبی در بحث این بیماری داشته باشیم.

✔️۱۲ خرداد ۹۹
▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health

https://t.me/k_healthmedia/1105
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید