اخبار

شناسایی ۲۰۲۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور

شناسایی  ۲۰۲۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا امروز ۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.
به گزارش وبدا، دکتر کیانوش جهانپور در گفتگو با شبکه خبر، با اعلام این خبر، اظهار داشت: از بین مبتلایان جدید، ۳۳۸ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۵ مورد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، از افزایش تعداد جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۴۵۱ نفر در کشور خبر داد و گفت: ۲۵۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: خوشبختانه تا کنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین با تلاش همکاران ما در حوزه آزمایشگاه های تشخیصی، تا کنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم.
دکتر جهانپور در پایان یادآور شد: خوشبختانه در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در ۵ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.
همچنین به گزارش روابط عمومی دانشگاه رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه گفت: با شناسایی ۱۶۷ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۱۵ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۵۲ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۳۸۲۲ نفر رسید.
مهدی محمدی افزود:متاسفانه طی شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوتی، جمع جانباختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع اپیدمی تا کنون به ۱۰۷ نفر رسید.
وی گفت:از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۸۰۱ نفر جزو بیماران بستری و ۳۰۲۱ نفر نیز جزو بیماران سرپایی می باشند.
به گفته او از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز ۳۶۸۸ نفر بستری شدند که از این تعداد ۳۴۰۷ نفر ترخیص شده و ۱۷۴ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان های استان بستری می باشند.
محمدی گفت:با انجام ۵۷۹ نمونه آزمایش شده در روز گذشته، تا کنون ۱۶۳۹۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.
۶ خرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید