اخبار

تشریح فعالیت مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان بیماران مبتلا به کرونا

تشریح فعالیت مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان بیماران مبتلا به کرونا


♻️دکتر شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر:🔻

🔸با شیوع ویروس کرونا در استان از نیمه اسفند ماه مراکز ۱۶ ساعته به عنوان مرکز منتخب تشخیص و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه راه‌اندازی شد که در آنها فضای جداگانه ای برای این مراکز در نظر گرفته شد و بیماران جدا از دیگران مورد معاینه قرار می‌گیرند.

🔸در این مرکز یک پزشک، یک پرستار و یک مسئول پذیرش در دو شیفت صبح و عصر تا ساعت ۲۲ مشغول ارائه خدمات هستند.

🔸در صورت نیاز از بیماران نمونه گیری انجام می‌شود و اگر نتیجه آزمایش آنها مثبت اعلام شود افراد تحت درمان قرار خواهند گرفت همچنین خانواده و اطرافیان نزدیک آنها نیز برای انجام غربالگری دعوت می‌شوند.

🔸شناسایی و تشخیص مراحل انجام آزمایش کرونا رایگان است همچنین در صورت نیاز به مراجعه به بیمارستان خدمات ارائه شده نیز رایگان خواهد بود.

🔸پس از ترخیص از بیمارستان نیز نقاهتگاه هایی پیش بینی شده که در صورت تمایل بیمار به مدت ۲ تا ۳ هفته را در آن سپری خواهند کرد اما در صورتی که مایل به استراحت در نقاهت‌ها نباشند باید در اتاقی جداگانه با ظروف شخصی خود در منزل به سر ببرند.

🔸این مراکز ۱۶ ساعته تا زمانی که وقوع بیماری کرونا به ثبات نرسد، همچنان دایر هستید.

🔸در هر شهرستان یک مرکز ۱۶ ساعت و در سطح مرکز استان چهار مرکز افزون بر سه بیمارستان گلستان، فارابی و محمد کرمانشاهی برای بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است که در مجموع شمار آنها به ۲۰ مرکز می‌رسد.

🔸در سطح مرکز استان مراکز ۱۶ ساعته در خیابان مسکن، جعفرآباد، امام خمینی و در بیمارستان قدیم سینا واقع در کمربندی غربی قرار دارند.

🔸در صورتی که مردم علائم مشکوکی دارند با سامانه ۲۵۲۵ تماس بگیرند از طریق این سامانه اطلاعات این مراکز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

🔸با توجه به اینکه ۸۰ درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا بدون علائم هستند و ظاهری سالم دارند مردم بنا را بر این بگذارند که اطرافیان آنها آلوده به کرونا هستند بنابراین در مکان‌های پر تجمع از ماسک و دستکش استفاده کنند و همچنان به رعایت توصیه‌های بهداشتی بپردازند.

🔸 با توجه به آموزش‌های ارائه شده در رسانه‌ها و صدا و سیما استقبال مردم از مراکز ۱۶ ساعت خوب ارزیابی می‌شود.

✔️ گفتنی است در مراکز ۱۶ ساعته امکانات مناسبی برای انجام معاینات، نمونه‌گیری، سنجش اکسیژن فرد، اندازه گیری دمای بدن و توزیع وسایل حفاظت فردی وجود دارد.

▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health

https://t.me/k_healthmedia/1053
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۳:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید