اخبار

هشدار و ابراز نگرانی رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در خصوص احتمال وقوع پیک کرونا در استان

هشدار  و ابراز نگرانی رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در خصوص احتمال وقوع پیک کرونا در استان

"به نام‌خدا"

❇️ مردم گرامی و‌ محترم استان کرمانشاه

🔺طاعات و عبادات شما در لحظات ارزشمند شب های قدر ، شبهای مناجات و دعا و روزه داری ها و ‌شب زنده داری هایتان در ماه مبارک رمضان مورد قبول حضرت حق باد.

🔺به استحضار شما عزیزان می رساند تاکنون به لطف الهی، پس از گذشت بیش از حدود ۸۰ روز از بروز اپیدمی کرونا ، استان کرمانشاه توانسته است با همت جمعی همه مردم و مسوولان در مدیریت بیماری موفق عمل کرده و خوشبختانه ‌استان ما مانند برخی استانها وارد فاز بحران و مشکلات پیچیده متعاقب آن‌ نگردیده است.

🔺لذا ضمن شکر خداوند بزرگ ، از همکاری و‌ همدلی صمیمانه همگان تشکر می نمایم ،اما متاسفانه واقعیت این است که می دانیم هر موفقیتی در مقابله با کرونا می تواند شکننده و در معرض تهدید جدی باشد و این موجب نگرانی عمیق متولیان سلامت شده است.

🔺افزایش موارد ابتلای هم استانی های عزیز پس از نیمه اردیبهشت ، یک هشدار جدی به همگان بوده و این امر نشانگر وجود و‌ چرخش بیماری در اقشار ، شهرها و ‌سنین مختلف است و بیم آن می رود که این روند ، موجب گسترش بیشتر و‌ وسیع تر بیماری و در نهایت درگیری شمار فراوانی از مردم شهرستانهای استان گردد ، که طبیعتا ممکن است موجب رنج و سختی و‌ خدای ناکرده فوت افراد مستعد و ‌دارای بیماری زمینه ای گردد ، که این ناخوشایند و تاسف بار است.

🔺هرچند که اکثریت قریب به اتفاق موارد مثبت قطعی بیماری از میان بیماران سرپایی می باشد و این بیماریابی فعال به نفع کنترل افراد مبتلا ، پیشگیری بیشتر و جلوگیری از گردش بیشتر ویروس می شود و در نوع خود افتخاری برای سیستم سلامت استان به حساب می آید ، اما از وجود مخاطره آمیز بیماری در همه جا خبر می دهد.

🔺حال که با محدودیت های چند مدت اخیر دشواری و زحمات زیادی برای محافظت خود و خانواده تان متحمل شده و ‌اجازه نداده اید این ویروس به شما آسیب جدی برساند ، بیایید در ادامه راه مقاومت و‌ مقابله با کرونا ، جدی تر و‌ جانانه تر به مبارزه با این ویروس مخرب برخیزیم و استان عزیزمان را پاک و ‌سلامت نگاه داریم .

🔺خوشبختانه روشهای مبارزه و شیوه های مقابله با بیماری را همگان به خوبی فراگرفته و‌ بسیاری نیز آنها را به کار بسته اند و ‌با شستن دستها، ضدعفونی کردن سطوح ، دوری از تجمع ، مراقبت از خود در مقابل افراد بیمار، دست ندادن و رعایت فاصله ها و اجرای برنامه های بهداشت فردی و عمومی و به ویژه فاصله گذاری فیزیکی ، اقدامات مفیدی را انجام داده اند، اما این کار تداوم و پیگیری بی وقفه ای را می طلبد.

🔺خطاب به همه شما عرض می کنم که فرزندان شما در بخش بهداشت و ‌درمان مرارتهای زیادی را در این نزدیک به سه ماه به جان خریده و از جان و‌ دل برای پبشگیری همگانی و ‌درمان بیماران زحمت های زیادی کشیده اند و در ادامه این جهاد ، مدافع صادق شما هستند، اما اگر خدای ناکرده روند ابتلا، شدت بیشتری پیدا کند بار زحمت این عزیزان طاقت فرسا می شود.

🔺هشدار ما در نظام سلامت در خصوص احتمال شتاب توسعه بیماری، جدی و نگران کننده است و ممکن است با تداوم این مساله مسوولان ستاد مدیریت و‌ مقابله با کرونای استان مجبور به بازگرداندن محدودیت های پیشین گردند و این امر می تواند موجب خسارات و ناراحتی هایی برای خانواده ها گردد و آسیب های خانوادگی و اجتماعی را به بار آورد.

🔺از همه شما خواهشمندم در مبارزه طولانی با کووید ۱۹ خسته نشوید و‌ میدان را با بی توجهی به دستورات و‌ پروتکل های بهداشتی به بیماری واگذار نکنید و همچنان در دفاع از زندگی خود و ‌عزیزانتان مُصر و‌ پرتوان باشید و با پایمردی و‌ مراقبت تا پایان کرونا هم‌پیمان با هم باقی بمانید.

🔺در پایان امیدوارم در این ایام و‌ لیالی استجابت دعا، مدافعان سلامت را در تمام رده های خدمتی از دعای خیرتان بی نصیب نفرمایید.

✔️دکتر مرادی
رییس دانشگاه

▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health

https://t.me/k_healthmedia/1052
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۳:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید