اخبار

انجام بیش از ۵۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی کرمانشاه

انجام بیش از ۵۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی کرمانشاه
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی

⬅️ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۱ هزار مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز عرضه سطح استان توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده که منجر به تعطیلی و جلوگیری از فعالیت ۲۴۰۰ مورد از مکان‌های مذکور شده که ۴۰۰ مورد آن به دلیل عرضه قلیان پلمب شد.

⬅️ همچنین ۵ هزار و ۳۰۰ مورد پرونده تخلف به مراجع قضائی نظیر دادگستری و تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

⬅️ در راستای نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های فاصله اجتماعی توسط صنوف، آموزش‌ها و بازدیدهای لازم انجام شد، که این امر تا کنون منجر به ثبت نام ۶۰ هزار واحد صنفی و صنعتی در سامانه مربوطه شده است.

⬅️ بنا به دستور وزارت بهداشت مراکز و اماکنی که فعالیت خود را پس از شیوع کرونا آغاز کردند ابتدا باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند و پس از دریافت کد رهگیری، آن را درب مغازه نصب کنند.

⬅️ همچنین ۴۱۷ هزار بروشور شامل پروتکل‌های گند زدایی و رعایت بهداشت فردی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تهیه و توزیع شده که این بروشورها در اختیار مراکز و اماکنی که فعالیت خود را آغاز کردند، قرار گرفته است.

⬅️ معدوم سازی۲۳ تن انواع مواد خوراکی و آشامیدنی در سطح عرضه که الزامات بهداشتی را رعایت نکرده بودند، از دیگر اقدامات انجام شده می باشد، زیرا این مواد می‌توانند منجر به انتقال بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا شوند.

⬅️ در راستای کنترل سلامت آب آشامیدنی، کلرسنجی آب آشامیدنی انجام شده زیرا تا زمانی که در آب آشامیدن کلر مشاهده شود نشانگر سلامت آب است که در این میان ۵۰ هزار مورد کلرسنجی آبدر نقاط شهری و روستایی انجام شد.

⬅️ کنترل سلامت آب با انجام نمونه گیری های میکروبی مورد آزمایش قرار می گیرد که در این راستا تا کنون دو هزار و ۳۰۰ نمونه گیری میکروبی از آب نقاط شهری و روستایی انجام شده است.

⬅️ به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ضدعفونی و سالم سازی محیط با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، سپاه و بسیج در نقاط شهری و روستایی انجام شد و در این میان یکصد هزار نقطه مورد بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به صورت روزانه تا هفتگی ضدعفونی شد که به این منظور ۱۰ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده استفاده شد.

⬅️ یکی از اولویت‌های نخست در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کاهش آلودگی سطوح است، که حال حاضر ۲۵۰ بازرس در قالب ۱۴۰ تیم ۲ نفره و یک نفره به نظارت می پردازند.

⬅️به منظور سالم‌سازی محیط بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ۴۰ نقطه به طور مستمر به منظور ضدعفونی رصد می‌شود به طور مثال اگر جمع آوری زباله در فواصل مختلف انجام نشود به شهرداری اعلام خواهد شد همچنین سرویس‌های بهداشتی، پایانه‌ها، بیمارستان‌ها و معابر به طور مداوم در دستور کار قرار دارد.

⬅️ این اقدامات تا زمانی که موارد شیوع کرونا به صفر برسد، ادامه خواهد داشت همچنین در حال حاضر دپوی مواد ضدعفونی کننده به میزان لازم وجود دارد.

⬅️همچنین با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان کنترل آب و مواد غذایی، سالم سازی محیط تشدید شده است.

▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید