💠دکتر شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر:🔻🔻
🔹پس از اعلام آمادگی از سوی ستاد مدیریت بحران و شورای تأمین استانداری مرکز پاسخگویی ۲۵۲۵ در راستای اطلاع رسانی دقیق به مردم راه اندازی شد.
🔹تعداد ۳۹هزار و ۴۶۹ مورد تماس تلفنی از چهارم اسفند تاکنون با سامانه ۲۲۵ برقرار شده است.
🔹از آنجا که کرونا ویروس جدیدی بوده و مردم با آن آشنایی نداشتند در ابتدا نگرانیهایی وجود داشت.
🔹برقراری تماس با این سامانه رایگان است ودر ابتدا حجم تماسهای برقرار شده بسیار بالا بود وکارشناسان حاضر در مرکز پاسخ دهی ۲۵۲۵ در سه شیفت کاری از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب آماده پاسخگویی مردم بودند.
🔹روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تماس تلفنی با این مرکز قرار میشد و در ابتدا سوالاتی نظیر علائم ابتلاء به بیماری پرسیده میشد و در نهایت اطلاعات مربوط به مراکز ۱۶ ساعت و شکایتهای بهداشت محیطی از واحدهایی که نکات بهداشتی را رعایت نمیکردند مطرح میشد.
🔹همچنین در ابتدا شاهد برقراری ارتباط تلفنی از طریق استانهای همجوار هم بودیم اما پس از راهاندازی سامانه ۴۰۳۰ شمار تماسهای حاصله اندکی کاهش یافت.
🔹با توجه به افزایش حجم تماسهای برقرار شده چنین به نظر میآید راه اندازی این مرکز مفید به حال مردم بوده است.
🔹همچنین در روزهایی که آمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه افزایش مییابد شاهد افزایش تماسهای برقرار شده هستیم.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻