اخبار

لطفا دَر را برای این ‌مهمان‌ باز نکنید!

لطفا دَر را برای این ‌مهمان‌ باز نکنید!


💢کیوان خاصی مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگا در گفتگو با ایسنا:🔻🔻

🔹پایان بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم و رعایت مقررات بهداشتی از سوی آنها دارد، بیماری "کرونا" با پایان تعطیلات نوروزی تمام نشده و این مهمان ناخوانده هنوز حضور دارد.

🔹تنها راه اینکه از شرِ این ویروس خلاص شویم بستن درها به روی این مهمان ناخوانده است و اینکه همه از میزبانی این مهمان ناخوانده خودداری کنند.

🔹 مردم باید در روزهای پس از تعطیلات نوروز هم همچنان مقررات مربوط به در خانه ماندن و عدم تردد غیرضروری را بصورت جد رعایت کنند.

🔹 بیماری کرونا اینطور نیست که با پایان تعطیلات نوروز تمام شده باشد و این بیماری تا زمانی که زنجیره انتقال انسانی آن وجود داشته باشد، ادامه دارد.

🔹 متاسفانه بعد از پایان تعطیلات نوروزی شاهد افزایش چشمگیر تردد در سطح معابر هستیم و این امر می تواند در بحث افزایش شیوع بیماری کرونا اثرگذار باشد.

🔹طرح فاصله گذاری اجتماعی" از هشتم فروردین با هدف تامین سلامتی هر چه بیشتر مردم و با مواردی از جمله کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری، کنترل ورودی و خروجی شهرها و ... به اجرا درآمد.

🔹نتیجه این طرح کنترل هرچه بهتر روند شیوع بیماری کرونا بود و ادامه اجرای هر چه بهتر این طرح در روزهای بعد از تعطیلات نیز امری ضروری است.

🔹 در صورت لغو این طرح و محدودیت های آن و از طرفی رعایت نکردن مسایل بهداشتی قطعا شاهد افزایش مبتلایان و گسترش ویروس کرونا خواهیم بود و این امر می تواند مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کند.

🔹 طرح فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه بیماران و ایزوله خانگی و در خانه ماندن اگر چه به عقیده عده‌ای سختگیرانه است، اما باید پذیرفت که سخت گیری در نهایت موجب می شود تا مثل گذشته بتوانیم با سلامت و آرامش و با کمترین آمار مرگ و میر به زندگیمان ادامه بدهیم.

🔹کرونا مساله ای نیست که بتوان آن را به شوخی گرفت و در زمان حاضر مهمترین مساله برایمان سلامتی خود و عزیزانمان است، چرا که بدون داشتن سلامتی، هیچ فعالیتی در روزهای پساکرونایی نمی توانیم داشته باشیم.

🔹 اگر فردی آلوده باشد می‌تواند چندین نفر را نیز آلوده کند، بنابراین اگر نکات ضروری در بحث پیشگیری بیماری را رعایت نکرده و به مسائل و موازین بهداشتی بی توجهی کنیم، این شرایط و بیماری می‌تواند تا ماه های آینده هم ادامه داشته باشد.

🔹 در حال حاضر طرح «بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری» نیز از طریق سامانه salamat.gov.ir در حال اجراست.

🔹تاکنون تعداد زیادی از مردم در این طرح شرکت کرده و خوداظهاری را تکمیل کرده اند و از افراد باقی مانده نیز درخواست داریم تا حتما با ثبت نام در این سامانه، در این طرح و بسیج بزرگ ملی مشارکت کنند.


▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
🆔@k_health

https://t.me/k_healthmedia/901
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ۲۳:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید