اخبار

دستورالعمل صحیح مصرف مکمل ویتامین D

دستورالعمل صحیح مصرف مکمل ویتامین D

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص ارتباط بین مکمل یاری ویتامین D و پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس (19COVID)گفت:در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت و سایر مجامع بین المللی هیچگونه توصیه ای مبنی بر مصرف مکمل ویتامین D به منظور پیشگیری یا درمان بیماری ویروس کرونا (19COVID ) ارائه ننموده و شواهد علمی موجود در این خصوص که در قالب مطالعات سیستماتیک و متالیزآنالیز انجام شده است، ضد و نقیض می باشد. لذا در شرایط فعلی، اجرای برنامه مکمل یاری ویتامین D کماکان مطابق با بخشنامه ها و دستورالعمل های موجود که تاکنون اجرا می شده است، می باشد.

نیلوفر حیدری با توجه به اطلاعات غیرعلمی که در شبکه های مجازی منتقل شده و موجبات سردرگمی مردم می شود تاکید کرد :مردم در خصوص مصرف مکمل ویتامین D به نکات زیر توجه کنند:

1- افرادی که از قبل و بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، ماهیانه یک عدد مکمل 50 هزار واحدی ویتامین D مصرف کرده اند، به همین روال ادامه دهند.

2- افرادی که تاکنون مکمل ویتامین D ماهانه مصرف نکرده اند نیز به همین ترتیب ماهانه یک عدد مکمل 50 هزار واحدی ویتامین D مصرف نمایند و از مصرف خودسرانه مکمل با دوزهای بالا خودداری کنند.

3- بدیهی است افرادی که با تشخیص پزشک دچار کمبود ویتامین D می باشند، مطابق با روش های درمانی تجویز شده توسط پزشک معالج خود تحت درمان قرار خواهد گرفت.

۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید