اخبار

همه نمونه‌های آزمایش شده کرونا در کرمانشاه منفی بود

همه نمونه‌های آزمایش شده کرونا در کرمانشاه منفی بود

همه نمونه‌های آزمایش شده کرونا در کرمانشاه منفی بود
کرمانشاه- ایرنا- سخنگوی ستاد مدیریت کرونا با اشاره به آغاز به کار آزمایشگاه مرجع تشخیص کرونا در کرمانشاه از روز چهارشنبه هفتم اسفند، گفت: از روز گذشته تاکنون ۱۰ نمونه از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در استان آزمایش شده که جواب همه آنها منفی بوده است.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نمونه‌های مشکوک به کرونا در آرمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی مستقر در معاونت بهداشتی آزمایش می‌شود، افزود: تنها نمونه های بیماران مشکوک به کرونا که اکنون در بیمارستان بستری هستند به تشخیص پزشک در این آزمایشگاه آزمایش می شود.

او با بیان اینکه تنها یک روز از آغاز به کار این آزمایشگاه می گذرد، گفت: نمونه های مشکوک به کرونای استان های غربی کشور نیز در کرمانشاه آزمایش می شود.

او با اعلام اینکه جواب نمونه های مشکوک به کرونا در یک روز آماده و اعلام می شود، اظهار داشت: فقط ۶ دانشگاه علوم پزشکی در کشور مجهز به این امکان شده است.

وی اظهار داشت: تست اولیه تشخیص کرونا در ۲۴ ساعت مشخص می‌شود که در صورت مثبت بودن، از بیمار تست تاییدیه گرفته می‌شود که جواب نهایی آن هم ۴۸ ساعت زمان می‌برد.

رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه گفت: افرادی که دچار عفونت‌های تنفسی هستند، می‌توانند با مراجعه به تمامی مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مطب‌ها از اقدامات اولیه توسط پزشک بهره مند شوند.

شکیبا افزود: اگر مشکوک به کرونا تشخیص داده شوند به بیمارستان گلستان ارجاع داده می‌شوند، در این مرکز نمونه‌هایی گرفته می‌شود و اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد، بیمار بستری می‌شود.

رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه گفت: تاکنون یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه داشته ایم که آن هم بهبود پیدا کرده است.

شکیبا افزود: مرکز پاسخگویی کرونا با شماره تماس ۲۵۲۵ همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان در خصوص بیماری کرونا است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یک‌ مورد تست ابتلا به ویروس کرونا در کرمانشاه مثبت اعلام شد که بیمار مذکور که تحت مراقبت سیستم‌درمانی بود، پس از اقدامات درمانی و مراقبت‌های پرستاری خوشبختانه بهبودی یافته و هم اکنون از بیمارستان ترخیص شده است.
۸ اسفند ۱۳۹۸ ۱۵:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید