اخبار

♻️آغاز اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان

♻️آغاز اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان
 
 
⚛کیوان خاصی رئیس گروه بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه: 🔻🔻
 
 🔹به منظور ریشه کنی بیماری فلج اطفال در کشور برنامه واکسیناسیون کودکان با قطره خوراکی فلج اطفال از پنجم بهمن ماه در حال اجرا می باشد و تا پایان سال ادامه دارد.
 
🔹این واکسن در حال حاضر برای کودکانی که در بازه زمانی اول آذر ماه ۹۴ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۷  متولد شده اند و این واکسن برای آن‌ها در سن چهار ماهگی تزریق نشده، در مراکز بهداشتی درمانی و پایگاههای بهداشت استان انجام می شود.
 
🔹جهت افزایش اثربخشی بیشتر واکسن و تسریع در رسیدن به هدف مورد نظر از شهریور ماه سال ۹۴ یک نوبت واکسن فلج اطفال تزریقی در سن چهار ماهگی به برنامه معمول واکسیناسیون کودکان اضافه شد.
 
🔹 به دنبال اجرای برنامه، نیاز به واکسن در در سال ۹۵ در سطح کشور افزایش یافت و باتوجه به اینکه کشورهای افغانستان و پاکستان از مناطق آلوده به ویروس فلج اطفال می باشند برنامه ایمنسازی فقط در استان هایی که در مناطق پرخطر قرار داشتند ( استان های هم مرز با افغانستان و پاکستان و استان هایی که مهاجرین از این دو کشور در آنجا تردد و یا سکونت دارند) اجرا گردید
 
🔹با پیگیری های مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و با تامین  واکسن مورد نیاز از شهریور سال ۹۷ برنامه واکسیناسیون در تمام استان ها اجرا می گردد.
 
✔️۱۵ بهمن ۹۸
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ۲۱:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید