اخبار

♨️اجرای پویش سراسری «مبارزه با سرطان» در کرمانشا

♨️اجرای پویش سراسری «مبارزه با سرطان» در کرمانشا
♨️اجرای پویش سراسری «مبارزه با سرطان» در کرمانشاه
 
♻️سارا شاه آبادی رئیس گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر:🔰
 
🔸پویش ملی مبارزه با سرطان همزمان با هفته نخست بهمن ماه در استان اجرا می شود.
 
🔸پویش ملی مبارزه با سرطان هر ساله از اول تا هفتم بهمن در سراسر کشور برگزار می‌شود و در استان کرمانشاه نیز همگام با سراسر کشور انجام خواهد شد.
 
🔸هدف اصلی از این پویش افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و اصلاح باورهای نادرست مردم مبنی بر درمان ناپذیر بودن آن است.
 
🔸 جلب مشارکت سیاست گذاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل خطر سرطان با تاکید بر مشکلات منطقه‌ای از دیگر اهداف این پویش است.
 
🔸به طور مثال در استان کرمانشاه باور غلطی بین مردم وجود دارد که چون راه‌های تشخیص سرطان نسبت به گذشته پیشرفت کرده و بیماران سرطانی بهتر از قبل تشخیص داده می‌شوند، بنابراین در جامعه سونامی سرطان داریم در حالی که این گونه نیست.
 
🔸انتظار می‌رود در جمعیت دو میلیون نفری کرمانشاه بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت ۲۸۰۰ تا ۳ هزار نفر در سال به سرطان مبتلا شوند که کمتر از آمار جهانی و کشوری است.
 
🔸این باور که آمار افراد مبتلا به سرطان زیاد شده است درست نیست چون روش‌های تشخیص سرطان پیشرفت کرده  و سبب شده سرطان تشخیص داده شود در حالی که در گذشته علت فوت افراد مشخص نبود.
 
🔸در این هفته تلاش می کنیم با اطلاع رسانی گسترده باورهای غلط در میان مردم جامعه از بین رود.
 
🔸گروه‌های هدف شامل نوجوانان و جوانان، بیماران سرطانی و خانواده‌ها، سیاست گذاران و مجریان خارج از حوزه سلامت هستند.
 
🔻شعار پویش ملی مبارزه با سرطان «سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خود مراقبتی و امید» عنوان شده و در این هفته علاوه بر اجرای برنامه‌های آموزشی، جلب مشارکت ذی نفعان و تهیه محتواهای آموزشی و تبلیغاتی با هدف آگاه سازی مردم در زمینه پیشگیری و درمان سرطان در دستور کار است.
 
۱ بهمن ۱۳۹۸ ۲۲:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید