اخبار

شروع طرح بررسی وتحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی در افراد میانسالان

شروع طرح بررسی وتحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی در افراد میانسالان

 

طرح بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی در افراد میانسال(59-30) از تاریخ 98/10/8 درکلیه شهرستان های استان در حال اجرا می باشد.

دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان نمود: طرح «بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی و سرطانها در میانسالان» در 14 شهرستان این استان در حال اجرا می باشد.

دکتر شکیبا اظهار کرد: طرح کشوری «بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی و سرطانها در میانسالان» در راستای ارتقای سلامت میانسالان و با هدف تعیین شیوع عوامل خطر مهم بیماریهای غیر واگیر در جمعیت میانسالان (افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله) همزمان با 5 استان کشور، از 8 دی ماه به مدت یک ماه در استان کرمانشاه اجرا میشود.

وی تصریح کرد: طرح مذکور از طریق تکمیل پرسشنامههای نرم افزاری، از سوی کارشناسان سلامت آموزش دیده (مرد و زن) با مراجعه به درب منازل در خوشههای منتخب به تعداد 960 نمونه انجام خواهد شد.

ایشان در ادامه اعلام کردند: بیماری‌های غیر واگیر، به عنوان تهدیدی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار است و مسئول بیش از ۵۳ درصد از بار بیماری‌ها درجهان محسوب می شوند و در ایران نیز بیش از ۷۶ درصد از بار بیمارها به بیماری های غیر واگیر اختصاص دارد.

دکترشکیبا خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری های غیر واگیر با تغییر در سبک زندگی افراد، قابل کاهش هستند. از آنجا که بروز بیماریهای غیر واگیر در ارتباط با عوامل زمینه سازی مانند نداشتن تحرک بدنی، مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم و عدم رعایت ایمنی می باشد، تغییر در سبک زندگی در زمینه کنترل و پیشگیری بیماری های غیر واگیر و شناسایی افراد در معرض خطر از اهمیت بالایی برخوردار ست و در کوتاه مدت قابل حصول و دستیابی است.

۱۱ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید