اخبار

✴️ استراحت و مصرف مایعات راهکار درمان آنفلوانزا

✴️ استراحت و مصرف مایعات راهکار درمان آنفلوانزا
 
💠 دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در گفتگو با ایرنا:🔻🔻
 
 🔸استراحت و مصرف مایعات راهکار درمان افراد مبتلا به ویروس آنفلوانزا است و غیر از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا گروه‌های پرخطر نیازی به مراجعه به پزشک و مصرف دارو در سایر مبتلایان به آنفلوانزا نیست.
 
🔸آنفلوانزا بیماری ویروسی است واین ویروس با یک هفته استراحت و مصرف مایعات گرم از بدن خارج می شود. 
 
🔸 بیماران پرخطر از جمله زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های قلبی و نارسایی کلیوی، سرطان و همچنین سالمندان و کودکان در صورت ابتلا به آنفلوانزا حتما به پزشک مراجعه کنند.این افراد باید زیرنظر پزشک و با توصیه او اقدام به مصرف دارو کنند و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند.
 
🔸 هر ساله در ماه‌های شهریور و مهر برای گروه‌های پرخطر واکسن آنفلوانزا تزریق می‌شود، واگر این افراد واکسن را تزریق نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به تزریق آن اقدام کنند.
 
🔸سایر گروه‌ها برای درمان آنفوانزا نیازی به مراجعه به پزشک و مصرف دارو ندارند و با استراحت کردن و مصرف مایعات در طول یک هفته بهبود می یابند.
 
🔸 واکسن به اندازه کافی در داروخانه‌ها موجود است و افراد در معرض خطر برای تهیه واکسن می‌توانند به داروخانه‌های سطح استان مراجعه کنند. 
 
🔸 اکنون دراستان کرمانشاه مشکل خاصی  در زمینه این بیماری نداریم .این بیماری در فصل سرما هرساله وجود داشته و خواهد داشت و طبیعت این فصل هم همین است اما امسال به دلیل ورود زودتر سرما به استان نسبت به سالهای قبل این بیماری زودتر شروع شده است.
 
🔸رعایت نکات بهداشتی مهمترین عامل در جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا است و افراد باید از دست دادن و روبوسی خودداری کنند و دست‌ها را به صورت مرتب با آب و صابون بشویند،همچنین در اماکن عمومی هنگام عطسه و سرفه کردن با دستمال جلو دهان خود را بگیرند و سپس دستمال را در کیسه قرار داده و داخل سطل زباله بیاندازند.
 
🔸 والدین و مسوُولان مدارس نیز باید در صورت ابتلای دانش‌آموزی به بیماری آنفلوانزا اجازه دهند در منزل استراحت کند تا بهبود یابد چرا که حضورش در مدرسه باعث انتشار ویروس و ابتلای سایر دانش‌آموزان می‌شود.
 
🔸آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.
 
🔸آنفلوانزا سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده واین بیماری را باید به ویژه در سالخوردگان  و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.
 
🔸آنفلوانزا را یک بیماری واگیر شدید معرفی می‌کنند که از طریق سرفه یا عطسه و ترشحات بدن منتقل می‌شود.علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می‌یابد.
 
۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۲۳:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید