اخبار

رییس مرکز بهداشت استان : پیشگیری بهترین راهکار مقابله با "آنفلوانزا" است

رییس مرکز بهداشت استان : پیشگیری بهترین راهکار مقابله با "آنفلوانزا" است
 
 
 
رییس مرکز بهداشت استان : پیشگیری بهترین راهکار مقابله با "آنفلوانزا" است

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: پیشگیری بهترین راهکار مقابله با این بیماری است و توصیه می‌شود افراد مبتلا جهت پیشگیری از انتقال بیماری به سایر افراد جامعه، در مدت بیماری خود در محافل عمومی شرکت نکنند.
دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا در جامعه، گفت: این نوع بیماری، آنفلوآنزای انسانی بوده و درصورت ابتلای افراد حتی بدون مصرف دارو هم قابل درمان است.

وی با بیان اینکه نگرانی در خصوص این بیماری وجود ندارد یادآور شد: تنها گروه های در معرض خطر این بیماری باید مراقبت جدی داشته باشند که این گروه‌ها شامل مادران‌باردار، کودکان زیر شش سال، افراد سالمند و افراد مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای از جمله بیماریهای قلبی، ریوی و کلیوی می‌باشند.

دکتر شکیبا خاطرنشان کرد: همچنین افراد مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی (افراد HIV مثبت) و نیز افرادی که داروهای کاهنده قدرت سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، در زمره گروه‌های در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دسته از افراد باید به محض مشاهده علائم آنفلوآنزا به یکی از مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه افزود: همچنین توصیه می‌شود والدین دانش آموزانی که مبتلا به آنفلوآنزا هستند، تا زمان بهبودی کامل فرزندانشان اجازه رفتن به مدرسه را به آنها ندهند و از مدیران مدارس نیز خواهشمندیم دراین زمینه سخت گیری نداشته و اجازه بدهند دانش آموزان بیمار در منزل استراحت کنند.

دکتر شکیبا استراحت کردن را بهترین راه درمان این بیماری دانست و افزود: افرادی که جزو گروه‌های پرخطر نیستند، در صورت ابتلا به این بیماری با استراحت مناسب و مصرف مایعات و غذاهایی مانند آش و سوپ می‌توانند به راحتی ظرف چند روز بهبودی خود را به دست بیاورند.

۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۲۳:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید