اخبار

همگان در پیشگیری از بیماری آنفلوانزا همکاری کنند

همگان در پیشگیری از بیماری آنفلوانزا همکاری کنند

کرمانشاه- ایرنا- رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر مراقبت همه افراد در راستای جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا، گفت: این بیماری در زمان زودتر و با شدت بیشتر بروز کرده و حتی احتمال مرگ و میر بیشتری را به دنبال دارد.

دکتر ابراهیم شکیبا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آنفلوانزای ایجاد شده از نوع H۱N۱ است و خلاف آنچه برخی می‌گویند آنفلوانزای پرندگان نیست و هیچگونه آنفلوآنزای نوع پرندگان در کشور دیده نشده است.

وی یادآوری کرد که سالمندان و کسانی که‌ دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید در برابر این بیماری واکسینه شده و مورد مراقبت جدی قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با هوشیاری کامل مسایل مربوط به شیوع این بیماری و افراد مبتلا را رصد می‌کنیم و هرگونه موضوع در این زمینه را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

دکتر شکیبا اظهار داشت: واکسن به اندازه کافی در داروخانه‌ها موجود است و افراد در معرض خطر برای تهیه واکسن می‌توانند به داروخانه‌های سطح استان مراجعه کنند. 

وی اضافه کرد: در زمینه درمان بیماران و داروهای مورد نیاز اکنون کمبودی نداریم و لازم است کسانی که دچار علائم بیماری می‌شوند سریعا به پزشک مراجعه کنند. 

 رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم را مهمترین عامل در جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری آنفلوانزا دانست و به مردم توصیه کرد از دست دادن و روبوسی خودداری کنند و دست‌ها را به صورت مرتب با آب و صابون بشویند.

دکتر شکیبا، همچنین از مردم خواست در اماکن عمومی هنگام عطسه و سرفه کردن با دستمال جلو دهان خود را بگیرند.

وی از والدین و مسوُولان مدارس نیز خواست در صورت ابتلای دانش‌آموزی به بیماری آنفلوانزا اجازه دهند در منزل استراحت کند تا بهبود یابد چرا که حضورش در مدرسه باعث انتشار ویروش و ابتلای سایر دانش‌آموزان می‌شود.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.

آنفلوانزا سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و این بیماری را باید به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

آنفلوانزا را یک بیماری واگیر معرفی می‌کنند که از طریق سرفه یا عطسه و ترشحات بدن منتقل می‌شود.

علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می‌یابد.

۹ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید