اخبار

کمیته ارتقا سلامت دانشجویان با حضور نماینده دانشگاه / دانشکده برگزار گردید

کمیته ارتقا سلامت دانشجویان با حضور نماینده دانشگاه / دانشکده برگزار گردید

 

دوران جوانی یکی از با ارزش ترین دوران زندگی است و سنین 30-۱۸ سال را شامل می شود. امروزه جوانان با عوامل خطرزای متعدد روبرو هستند و توانمندسازی وارتقا آگاهی این گروه سنی که گروه مولد جامعه نیز می باشند از اصلی ترین اهداف نظام سلامت می باشد.

انجام مداخلات سلامت محور شامل : معاینات دانشجویان جدیدالورود، نظارت بر خوابگاه های دانشجویی، سلف سرویس ها و آشپزخانه دانشگاه/دانشکده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که نیاز به مشارکت و تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی و سایر دانشگاه ها دارد. همچنین اجرای برنامه های اموزشی با تاکید بر پیشگیری از رفتارهای پرخطر نیز با توجه به تجمع جمعیت جوان و دسترسی بهتر می تواند گامی در راستای توانمندسازی آنان باشد.

در این راستا جلسه و کمیته هماهنگی با حضور نماینده دانشگاه/ دانشکده های استان در تاریخ 11/8/98 برگزار شد. در این جلسه ابتدا  آقای دکتر حمزه معاون فنی مرکز بهداشت استان در زمینه اهمیت سلامت دانشجویان به عنوان آینده سازان این مملکت و خطراتی که در زندگی امروز با آن در ارتباط هستند به ایراد سخنرانی پرداختند. در ادامه خانم الهه صادقی کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس در زمینه مراقبتهای بهداشتی دانشجویان، و اجرای برنامه های اموزشی مانند تغذیه سالم، افزایش تحرک بدنی، اجرای برنامه های ترویج ازدواج سالم و پایدار، مصرف مکمل های ورزشی ( جزو اهداف سند ملی تغذیه)، پیشگیری از حوادث ترافیکی (که بیشترین علت مرگ در این گروه سنی می باشد)، سوءمصرف مواد و ... که از اولویت های این معاونت می باشد مطالبی را عنوان نمودند.

سپس خانم حیدری رییس گروه تغذیه  معاونت بهداشتی در زمینه اهمیت تغذیه در این گروه سنی و لزوم مصرف مواد سالم غذایی در بوفه و سلف سرویس های دانشگاه /دانشکده ها سخنانی بیان نمودند. در ادامه سرکار خانم مهندس رستمی در مورد اهمیت رعایت بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی در سلف سرویس ها، خوابگاه های دانشجویی و بوفه ها براساس چک لیست های موجود به تفکیک مطالبی را عنوان نمودند، ایشان همچنین تاکید داشتند که رابطین بهداشتی دانشگاه ها علاوه بر نظارت مستقیم با همکاران و بازرسان مراکز جامع خدمات سلامت که نماینده معاونت بهداشتی می باشند در زمینه موارد زیر نیز همکاری لازم را داشته باشند.

-         همکاری در انجام معاینات دانشجویان جدیدالورود براساس دستورالعمل

-         همکاری در راستای نظارت بر خوابگاه های دانشجویی و، سلف سرویس ها و اشپزخانه های

-         همکاری در راستای اجرای برنامه های آموزشی (تشکیل جلسات، کارگاه اموزشی، سمینار و همایش های مشترک و ...)

در پایان حضار به ارائه پیشنهادات خود در راستای ارتقا سلامت دانشجویان پرداخته تا هماهنگی و اجرای برنامه ها با سهولت بیشتری صورت پذیرد.

۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید