اخبار

کارگاه اموزشی " پیشگیری از مرگ جوانان به واسطه حوادث حمل و نقل

کارگاه اموزشی " پیشگیری از مرگ جوانان به واسطه حوادث حمل و نقل
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی 

 

کارگاه اموزشی " پیشگیری از مرگ جوانان به واسطه حوادث حمل و نقل" در معاونت بهداشتی برگزار گردید.
سنین جوانی دوران شکل گیری بسیاری از عدات و رفتارهای اجتماعی می باشد. لذا مدیریت سلامت جوانان و پاسخگویی شایسته به نیازهای خاص آنها می تواند در آینده بیشترین ارزش اقتصادی و اجتماعی را برای جامعه به همراه داشته باشد.
امروزه با سرمایه گذاری برای ارتقا سلامت جوانان می توان از بسیاری از هزینه های مستقیم و غیرمستقیم سلامت و به دنبال از دست رفتن سال های مفید زندگی به دلیل مرگ و ناتوانی حاصل می شود، جلوگیری نمود و با تضمین سلامت ایشان، سلامت کل جامعه و نسل های آتی کشور را تضمین نمود.
با توجه به اینکه بیشترین علت مرگ در گروه سنی جوانان حوادث ترافیکی می باشد لذا جهت پیشگیری و کاهش چنین حوادثی، داشتن آگاهی از علل وقوع حوادث و راه های برخورد با انها از الزامات می باشد. در همین راستا معاونت بهداشتی به اقتضای رسالت سازمانی خود در صدد است تا از طریق مداخلات پیشگیرانه مشارکت محور و با رویکرد "آموزش گروه هدف 18 تا 29 سال و توانمندسازی آنان" گامی مهم در جهت ارتقا و اعتلای سلامت این گروه سنی بردارد. و دستیابی به این امر نیاز به مشارکت سایر بخش ها از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی و اورژانس 115 دارد که در اجرای این برنامه ما را یاری نمایند. 
به همین منظور کارگاه اموزشی پیشگیری از حوادث ترافیکی در تاریخ 15 مهر 98 با حضور کارشناسان مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس، اموزش و ارتقا سلامت و بیماریهای غیرواگیر شهرستان های تابعه در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید. جلسه با خوش امدگویی و بیان اهداف کارگاه توسط آقای مهندس اردلان معاون اجرایی شروع و سپس مهندس بیات کارشناس مسئول پیشگیری از حوادث مرکز بهداشت استان ضمن ارائه وضعیت اپیدمیولوژیک این حوادث در ایران و جهان بیاناتی درخصوص پیشگیری از بروز چنین وقایعی ارائه نمودند. در ادامه جناب سرهنگ شعبانی رئیس پلیس راه های روستایی و مسئول اموزش و کنترل فرهنگ ترافیکی علل بروز حوادث و قوانین لازم در این زمینه را تفصیل نمودند. همچنین آقای آزادی مسئول اموزش فوریت های 115 مراقبت های سر صحنه تصادف را به حضار بصورت عملی آموزش دادند. در ادامه نیز خانم صادقی کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس در خصوص رانندگی ایمن و رانندگی در شرایط ویژه مباحثی را به سمع حاضرین رساندند.
در خاتمه کارگاه تاکید گردید شهرستان های تابعه در راستای کاهش حوادث ترافیکی خصوصا در گروه سنی جوانان آموزش های لازم را در دستور کار خود قرار دهند. با امید اینکه این اقدامات بتواند گاهی موثر در ارتقا سلامت جوانان این مرز و بوم باشد.
۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید