اخبار

تبریک روز جهانی بهداشت محیط

تبریک روز جهانی بهداشت محیط

نظارت 200 کارشناس "بهداشت محیط" بر 33 هزار مکان در کرمانشاه

بهداشت محیطبه گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی 

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت 200 کارشناس بهداشت محیط در سطح استان، گفت: این کارشناسان کار بازرسی از 33 هزار مکان تهیه و تولید مواد غذایی، هتل‌ها، مدارس، اماکن عمومی و... در استان را برعهده دارند.

دکتر امیر کرمی به مناسبت روز جهانی "بهداشت محیط" (4 مهر) با  اشاره به اهمیت بالای کار کارشناسان بهداشت محیط، گفت: این افراد هر چه در محیط قرار داشته و با سلامت انسان سروکار دارد را تحت بازرسی و نظارت قرار می‌دهند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف کارشناسان بهداشت محیط بحث کنترل سلامت آب است که از این طریق از ابتلای افراد به بسیاری از بیماری‌های منتقله از آب از جمله "وبا" و بیماری‌های اسهالی پیشگیری می‌کنند.

دکتر کرمی تصریح کرد: حیطه مهم دیگر وظایف کارشناسان بهداشت محیط مربوط به کنترل سلامت مواد غذایی است و در همین راستا این کارشناسان هر مکانی که در آن مواد غذایی تولید و عرضه شود را تحت نظارت خود دارند تا در نهایت مواد غذایی سالم به دست مردم برسد.

این مسئول کنترل بهداشت هوا از طریق آموزش به کارخانجات و صنایع، کنترل بهداشت مدارس از طریق نظارت مستمر بر بوفه، آبخوری، سرویس بهداشتی و ... مدارس و نیز کنترل و پیشگیری از استعمال دخانیات از طریق آموزش های همگانی را از جمله دیگر وظایف کارشناسان بهداشت محیط عنوان کرد.

دکتر کرمی افزود: بخش دیگر فعالیت این کارشناسان به روستاها برمی‌گردد که در روستاها نحوه پاکسازی محیط و چگونگی دفع بهداشتی پسماند و فاضلاب را آموزش می‌دهند.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت 200 کارشناس بهداشت محیط در استان، گفت: این تعداد کارشناس بازرسی از 33 هزار مکان تهیه و توزیع مواد غذایی، هتل‌ها، اماکن عمومی و... را برعهده دارند.

وی افزود: بر اساس استانداردها به ازای هر 400 تا 500 مکان عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی، یک کارشناس بهداشت محیط نیاز است، اما با توجه به فعالیت های جدیدی که برای کارشناسان بهداشت محیط کشور تعریف شده حجم کار آنها افزایش داشته که با تعداد آنها تناسب ندارد.

وی بر لزوم افزایش تعداد کارشناسان بهداشت محیط تاکید کرد و افزود: هرچه تعداد این کارشناسان افزایش یابد قطعا کیفیت کار افزایش یافته و در همین راستا سلامت جامعه هم بیش از پیش تامین می‌شود.

۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید