اخبار

هفته ملی سلامت سالمندان سال 1398

هفته ملی سلامت سالمندان سال 1398

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی

شعار روز جهانی سالمندان سال 2019 "فرصت های برابر برای تمام سنین"

دکتر ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد:

اهداف توسعه پایدار، نشان داده اند که فقط در صورتی توسعه قابل دستیابی خواهد بود که شامل همه سنین باشد. توانمندی سالمندان در همه ابعاد توسعه، از جمله ارتقاء مشارکت فعال آنها در امور اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، یکی از راههای تضمین کاهش نابرابری های سنی است.

وی اضافه کرد: موضوع شعار امسال با هدف توسعه پایدار مطابقت دارد و بر راهبردهای مقابله و جلوگیری از نابرابری سنی در آینده تمرکز می­کند. تصمیم به انجام اقداماتی در جهت کاهش نابرابری سنی در داخل و بین کشورها صورت گرفته و هدف آن تضمین فرصت برابر و کاهش نابرابری ها می­باشد.

این اقدامات برای رفع تبعیض و توانمند سازی و ارتقاء درجه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی سالمندان، صرفنظر از سن، جنس، ناتوانی، نژاد، قومیت، دین، وضعیت اقتصادی و سایر موارد می­باشد.

معاون بهداشتی افزود: به دلایل پیشگفت، نهم مهرماه (اول اکتبر) هر سال تحت عنوان روز جهانی سالمند نام گذاری شده است که با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت سالمندان، ترویج توجه به سلامتی قبل از بیماری، افزایش دسترسی سالمندان به اطلاعات سلامتی به ویژه از طریق رسانه های ارتباط جمعی، توجه به نیازهای بهداشتی آموزشی و درمانی سالمندان و گسترش فرهنگ همکاری درون بخشی و برون بخشی در مقوله سلامت، برنامه هایی در این زمان برگزار می گردد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید