اخبار

آموزش های شش ساعته قبل از ازدواج در کرمانشاه

آموزش های شش ساعته قبل از ازدواج در کرمانشاه
 
آموزش های شش ساعته قبل از ازدواج در کرمانشاه به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه رسما آغاز شد. 
 
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دکتر شکیبا در این همایش که امروز(9 مرداد) برگزار شد گفت:  این برنامه از دی ماه سال گذشته با این هدف که با مداخلات صورت گرفته شاهد افزایش ازدواج بادوام وبدون طلاق در جامعه باشیم در سطح استان به شکل غیررسمی آغاز گردیده است.
 
وی اعلام کرد: برای ارائه آموزش های پیش از ازدواج در سطح استان 19 مرکز را دائر کرده ایم تا به زوجین در مدت شش ساعت آموزش هایی در حوزه های حقوقی، اخلاق و احکام، روانشناسی و بهداشت و سلامت ارائه دهند. 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم با ارائه این آموزش ها تداوم زندگی زوجین کرمانشاهی افزایش پیدا کرده و آمار طلاق نیز کاهش یابد. 

 
وی تاکید کرد: از آنجایی که این آموزش ها به شکل اجباری درآمده، زوجین تا این دوره های شش ساعته آموزشی را نگذرانند، امکان ثبت ازدواج آنها در دفاتر ثبت ازدواج وجود ندارد. 
 

وی افزود: عزم جدی در استان و وزارتخانه وجود دارد تا با ارتباط بین بخشی در جهت کاهش طلاق و افزایش ازدواج توام با عقلانیت گام برداشته شود.

رییس مرکز بهداشت استان تاکید کرد: آموزشها می باید در زمان ازدواج و همسو با خانواده ها صورت بگیرد تا در کنار این آموزشها از فروپاشی خانواده ها جلوگیری کنیم.

وی فرزندآوری خانواده ها را موجب تحکیم خانواده دانست و گفت:  زن نباید در خانواده صرفا به عنوان همسر بلکه به عنوان مادر نیزدیده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طرح آموزش های پیش از ازدواج را موضوعی بین بخشی دانست و گفت: برای اجرای این طرح دستگاه هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری، بهزیستی، استانداری و سازمان تبلیغات اسلامی استان همکاری دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روند کاهشی آمار طلاق در استان کرمانشاه طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: هرچند طی چندسال گذشته آمار طلاق در کشور افزایش و آمار ازدواج کاهش داشته، اما سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن آمار طلاق در کرمانشاه کاهش و ازدواج افزایش داشت. 
 
دکتر شکیبا عنوان کرد: امیدواریم با مجموعه اقداماتی که طی هشت ماه گذشته در حوزه آموزش به زوجین انجام داده ایم و آموزش هایی که از این پس خواهیم داشت، آمار طلاق در کرمانشاه بیش از گذشته روند کاهشی داشته باشد. 
 
 این همایش با حضور دبیرکارگروه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق شورایعالی انقلاب فرهنگی،معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها،مدیرکل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری و رئیس دفتر سلامت،جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت در سالن زنده یاد نوروزنژاد بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد.

 

گفتنی است طی این همایش کارگاههای تخصصی حقوق، سلامت باروری و جنسی،روان شناسی و اخلاق و احکام تشکیل شد .

در این همایش آموزشی مربیان حوزه های روانشناسی، احکام و اخلاق، حقوق و بهداشت و سلامت مراکز آموزش های قبل از ازدواج حضور داشتتند و شرکت کنندگان با حقوق زوجین درخانواده، حقوق متقابل زوجین، محتوی آموزش سلامت باروری و جنسی،غنی سازی اندوه های عاطفی مرزبندی رابطه با خانواده ها، مهارت کنترل خشم و باید و نبایدهای تدریس آموزش حین عقد آشنا شدند.

۹ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید