اخبار

بیش از 50 هزار دانش آموز در طول سال تحصیلی 98-97 آموزش های بهداشت دوران بلوغ را دریافت نمودند

بیش از 50 هزار دانش آموز در طول سال تحصیلی 98-97 آموزش های بهداشت دوران بلوغ را دریافت نمودند

بیش از 50 هزار دانش آموز در طول سال تحصیلی 98-97 آموزش های بهداشت دوران بلوغ را دریافت نمودند.

دکتر ابراهیم شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه عنوان کرد : نوجوانی یکی از چالش انگیزترین، تنش زاترین ، جذاب ترین و در عین حال مشکل سازترین دوران زندگی هم برای نوجوانان، والدین، معلمان و متخصصان سلامت جامعه است. نوجوانان امروز بر خلاف کودکان دیروز، با مجموعه ای از خطرهای سلامتی جدید روبرو هستند که این ضرورت و فوریت درک سلامت این گروه سنی را خاطرنشان می سازد.

نوجوانان در دوران بلوغ تغییرات جسمانی، روانی و اجتماعی را تجربه می کنند که نداشتن اطلاعات کافی، مهارت ها و آمادگی های لازم برای گذر از این بحران، آن ها را آسیب پذیر می کند. لذا به منظور ارتقاء آگاهی دانش اموزان برای گذر از بحران نوجوانی آموزش بهداشت دوران بلوغ از اهمیت ویژه برخوردار می باشد.

در همین راستا و با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان، با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی 98-97  به 24967 دانش آموز دختر پایه هفتم و پسر پایه دهم  و 26207 نفر دانش آموز در سایر پایه ها، آموزش های لازم در این زمینه ارائه گردید. همچنین با توجه به اهمیت دوران بلوغ، نوجوانانی که نیاز به خدمات مشاوره ای داشته اند (مانند بلوغ دیررس و زودرس) به مراکز جامع خدمات سلامت جهت انجام مشاوره های لازم ارجاع داده شده اند.

آگاه سازی  والدین نوجوانان نیز از اهداف برنامه می باشد که در این راستا نیز به 13809 نفر از والدین دانش اموزان آموزش های لازم داده شد.

امید است نوجوانان عزیز با کسب اطلاعات درست بتوانند دوران بلوغ را به سلامت سپری نمایند تا جوانی و بزرگسالی سالمتری داشته باشند.

۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید