اخبار

تاکنون وضعیت فشار خون ۷۱ درصد از جمعیت هدف در سامانه سیب به ثبت رسیده است.

تاکنون وضعیت فشار خون ۷۱ درصد از جمعیت هدف در سامانه سیب به ثبت رسیده است.
 

مدیر گروه بیماری های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه ۱۰ روز تا پایان اجرای طرح سنجش فشار خون باقی است، افزود: تاکنون وضعیت فشار خون۷۱ درصد از جمعیت هدف در سامانه سیب به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی  دکتر سارا شاه آبادی روز سه شنبه در نشست خبری تشریح روند اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در سرسرای اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شناسایی بیماران خاموش که اطلاعی از وضعیت فشار خون خود ندارند، یکی از اهداف اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون است.

به گفته وی، تاکنون ۱۰ درصد بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا در استان شناسایی شده اما نتیجه گیری و آمار نهایی را بعد از اتمام طرح یعنی ۱۵ تیرماه می توانیم به صورت دقیق تر اعلام کنیم.

وی این طرح را بسیار ارزشمند و سلامت محور دانست و گفت: در این طرح می توانیم به آمار دقیقی از وضعیت مردم استان از نظر فشار خون دست پیدا کنیم و این آمارها برای تصمیم گیری های بعدی بسیار ضروری است.

مدیر گروه بیماری های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این طرح با اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی همزمان با روز فشار خون یعنی ۲۷ اردیبهشت آغاز شد، گفت: برای اجرای هرچه بهتر طرح ۱۷ جلسه هماهنگی برگزار کردیم و تبلیغات محیطی به زبان های محلی را هم انجام دادیم و مردم را به مشارکت در اجرای آن ترغیب نمودیم.

وی با بیان اینکه شهرستان های جوانرود، گیلانغرب و ثلاث باباجانی اکنون در این طرح پیشتاز هستند، گفت: در شهر کرمانشاه شاهد مشارکت کمتری هستیم که تلاش می کنیم تعداد غربالگری ها را افزایش دهیم.

دکتر شاه آبادی افزود: در شهر کرمانشاه اقشار بسیار بالا و اقشار بسیار پایین اعتقادی به اجرای این طرح ندارند و این موضوع باعث پایین بودن آمار شهر کرمانشاه است.

وی تصریح کرد که این طرح تا ۱۵ تیر ادامه دارد و در روزهای باقی مانده تلاش می کنیم با افزایش تیم های سیار جمعیت بیشتری را در شهر کرمانشاه پوشش دهیم.

به گفته او تا ساعت ۱۲ شب دوشنبه تعداد ۶۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر مورد سنجش فشار خون قرار گرفته اند و اسامی آنها در سامانه ثبت شده که ۲۷۲ هزار نفر آنها در روستاها هستند.

شاه آبادی با اشاره به اینکه تیم های سیار تاکنون با مراجعه به ۷۰ اداره و سازمان دولتی در مرکز استان کارکنان آنها را غربالگری کرده اند از همکاری این ادارات قدردانی کرد و گفت: انتظار داریم ۱۲ اداره و سازمان دیگر هم در اجرای این طرح مشارکت کنند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید