اخبار

کارگاه آموزشی سنجش سلامت نواموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی

کارگاه آموزشی سنجش سلامت نواموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی 

کارگاه آموزشی سنجش سلامت نواموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در تاریخ  98/3/20 برگزار گردید.

این کارگاه  به صورت ویدیوکنفرانس با  کارشناسان مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شهرستانهای تابعه برگزار شد،  دراین کارگاه خانم الهه صادقی کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی  درخصوص نحوه اجرای سنجش سلامت نواموزان، وظایف مراقب سلامت، پزشک و سایر خدماتی که بایستی به نوآموزان ارائه گردد اشاره نمود.

با توجه به اینکه هدف از اجرای طرح مذکور سنجش سلامت نوآموزان در ابعاد مختلف از جمله جسمی، شنوایی، بینایی و شناسایی ناتوانی ها و اختلالات یادگیری و مشکلات رفتاری نوآموزان می باشد لذا ضروری است خانواده های محترم که دارای فرزند بدو ورود به دبستان هستند ضمن مراجعه به مدرسه نسبت به گرفتن نوبت در پایگاه سنجش اقدام نموده تا در موعد مقرر خدمات فوق جهت ایشان انجام شود.

طبق تصمیم ستاد هماهنگی استان زمان شروع  طرح سنجش از تاریخ 98/4/5 در 20 پایگاه ثابت و 13 پایگاه سیاری و یک پایگاه تخصصی می باشد.

پیش بینی می شود در این پایگاه ها حدود 30500 نوآموز با همکاری اداره آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ سلامت چشم، گوش، حلق و بینی، قد و وزن و آمادگی تحصیلی  معاینه شوند و همچنین این نواموزان توسط مراقبین سلامت و پزشکان مستقر در پایگاه ها و مراکز جامع خدمات سلامت نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج خدمات ارائه شده در سامانه الکترونیکی سیب ثبت می گردد .

۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید