اخبار

حضور خانم دکتر شاه آبادی در برنامه های مختلف صدا وسیمای کرمانشاه به منظور اطلاع رسانی در خصوص بسیج ملی کنترل فشار خون

حضور خانم دکتر شاه آبادی در برنامه های مختلف صدا وسیمای کرمانشاه به منظور اطلاع رسانی در خصوص بسیج ملی کنترل فشار خون
♻️به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی 

 

💢حضور دکتر شاه آبادی در برنامه های مختلف صدا وسیمای کرمانشاه به منظور اطلاع رسانی در خصوص بسیج ملی کنترل فشار خون

 

✳️ دکتر سارا شاه آبادی مدیر گروه بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی🔻🔻

⭕️ بیماری فشار خون بالا، اصلی ترین عامل ناتوانی و مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن کلیه و سکته مغزی در جهان و ایران است. 

⭕️ تنها ۶۰ درصد بیماران مبتلا به فشارخون بالا از بیماری خود اطلاع دارند و از این تعداد، تنها ۵۰ درصد برای کنترل بیماری خود دارو دریافت می کنند و فقط ۲۰ درصد بیماران، فشار خون کنترل شده دارند.

⭕️هدف این بسیج پیشگیری و کنترل بیماری فشار خون بالا، ۳۰ درصد کاهش نسبی مصرف نمک، ۲۵ درصد کاهش نسبی در شیوع فشارخون بالا و ۸۰ درصد دسترسی به تکنولوژی ها و داروهای اساسی می باشد.

⭕️در مرحله اول این طرح آموزش و اطلاع رسانی لازم انجام شد و مرحله دوم آن تا ۱۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت و امیدواریم که بتوانیم تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به فشار خون با لا را شناسایی کرده و پیگیر درمان آنان باشیم.

⭕️ در شرایط اقتصادی کنونی ما بیش از هر زمان دیگری به این طرح نیاز داریم زیرا پیشگیری بهتر و هزینه کمتری نسبت به درمان دارد.

⭕️ از چالش های اساسی این طرح وجود ۵۰ درصد جمعیت استان در شهرستان کرمانشاه می باشد که امیدواریم با تلاش همکاران و با همکاری دیگر سازمان ها و ارگان ها بتوانیم این طرح را به انجام برسانیم و نتیجه این طرح خیر و برکت برای مردم استان باشد.

 

 

۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید