اخبار

آیین افتتاح بسیج ملی کنترل فشار خون

آیین افتتاح بسیج ملی کنترل فشار خون
 
💢 آیین افتتاح بسیج ملی کنترل فشار خون که در سالن جلسات معاونت بهداشتی برگزار و مطرح شد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی 

 
✳️ دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم‌پزشکی🔻🔻
 
⭕️ بیماری فشار خون بالا، اصلی ترین عامل ناتوانی و مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن کلیه و سکته مغزی در جهان و ایران است. 
 
⭕️ تنها ۶۰ درصد بیماران مبتلا به فشارخون بالا از بیماری خود اطلاع دارند و از این تعداد، تنها ۵۰ درصد برای کنترل بیماری خود دارو دریافت می کنند و فقط ۲۰ درصد بیماران، فشار خون کنترل شده دارند.
 
⭕️هدف این بسیج به پیشگیری و کنترل بیماری فشار خون بالا مربوط می‌شود به ۳۰ درصد کاهش نسبی نمک، ۲۵ درصد کاهش نسبی در شیوع فشارخون بالا و ۸۰ درصد دسترسی به تکنولوژی ها و داروهای اساسی می باشد.
 
⭕️در مرحله اول این طرح آموزش و اطلاع رسانی لازم انجام شد و مرحله دوم آن تا ۱۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت و امیدواریم که بتوانیم تعداد وسیع تری از بیماری را تشخیص و به حفظ سلامت جامعه کمک کنیم
 
⭕️ در شرایط اقتصادی کنونی ما بیش از هر زمان دیگری به این طرح نیاز داریم زیرا پیشگیری بهتر و هزینه کمتری نسبت به درمان دارد.
 
⭕️ از چالش های اساسی این طرح وجود ۵۰ درصد جمعیت استان در شهرستان کرمانشاه می باشد که امیدواریم با تلاش همکاران و با همکاری دیگر سازمان ها و ارگان ها بتوانیم این طرح را به انجام برسانیم و نتیجه این طرح خیر و برکت برای مردم استان باشد.
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید