اخبار

اندازه گیری فشار خون‌ نمازگزاران در عید سعید فطر

اندازه گیری فشار خون‌ نمازگزاران در عید سعید فطر
 
💢اندازه گیری فشار خون‌ نمازگزاران عید سعید فطر در کرمانشاه در راستای بسیج ملی کنترل فشارخون بالا توسط مراقبین سلامت و با نظارت کارشناسان معاونت بهداشتی

 

🎥دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه عنوان کرد:🔻🔻

 

🔹بسیج ملی کنترل فشار خون بالا می خواهد مردم را نسبت به سلامت خود حساس کند و افراد بالای ۳۰ سال و مادران باردار در هر سنی بیماران نارسایی کلیوی و دیابتی جمعیت هدف این طرح هستند.

 

🔹متولیان بهداشت با آگاه سازی شهروندان، اجرای طرح کنترل فشار خون را از ۳ روز پیش آغاز کردند و از عید سعید فطر به صورت کاملا منسجم و دقیق این طرح در کل استان انجام خواهد شد

 

🔹این برنامه به صورت کاملا رایگان در پایگاههای سلامت و مراکز بهداشتی درمانی استان انجام می گیرد.

 

🔹افرادی هم که خودشان بتوانند فشار خون خود را بگیرند می توانند وارد سایت salamat.gov.ir شوند و نسبت به تکمیل پرسشنامه و ثبت فشار خون خود در سامانه اقدام نمایند و در صورتی که به فشار خون بالا مبتلا باشند، برای درمان راهنمایی خواهند شد.

 

🔹تحقیقات نشان داده فشار خون بالا که پیشگیری کنترل آن بسیار ساده است مهمترین عامل ایجاد کننده بیماری های قلبی و عروقی است و از ۱۰ هزار مرگی که در سال گذشته در استان داشتیم ۴۵٪ یعنی ۴۵۰۰ مرگ فقط به خاطر بیماری های قلبی و عروقی بوده است.

 

🔹در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون قرار است یک میلیون نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال و ۳۵۰۰۰ هزار مادر باردار در استان از نظر فشار خون غربالگری شوند.

وی در ادامه افزود : همراه داشتن کد ملی الزامی می باشد

 
#بسیج_ملی_کنترل_فشار_خون 
#فشارخون_بدانیم و اقدام کنید 

 

 #روابط عمومی معاونت بهداشتی 

 

۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید