اخبار

سال گذشته مشکلی در زمینه بیماریهای منتقله از آب در استان نداشتیم

سال گذشته مشکلی در زمینه بیماریهای منتقله از آب در استان نداشتیم

سال گذشته مشکلی در زمینه بیماریهای منتقله از آب در استان نداشتیم

 
 
 
سال گذشته مشکلی در زمینه بیماریهای منتقله از آب در استان نداشتیم

 

 معاون بهداشتی دانشگاه گفت: با اجرای برنامه عملیاتی ارتقای سلامت آب آشامیدنی در سال 97 ، مشکلی در زمینه همه گیری ناشی از بیماریهای منتقله از طریق آب در استان نداشتیم.

دکتر شکیبا با اشاره به نقش و اهمیت آب آشامیدنی در انتقال بیماری های واگیر گفت: سال گذشته گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی با هدف پیشگیری از همه گیری های ناشی از آب و ارتقای بهداشت آن،اقدام به تدوین و اجرای برنامه عملیاتی ارتقای سلامت آب آشامیدنی نمود که خوشبختانه در این راستا اقدامات مطلوبی در زمینه شاخص های کنترل کیفی آب شرب داشتیم.

وی اعلام کرد: طی این اقدامات تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی شهری  با 33 درصد رشد نسبت به سال 96 به 63153 مورد رسیده است.

دکتر شکیبا با بیان اینکه تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی روستایی در سال97 ،  152 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است گفت:در سال 97 تعداد  75608 کلرسنجی آب آشامیدنی روستایی داشته ایم.

وی همچنین بیان کرد:تعداد نمونه برداری باکتریولوژیک آب آشامیدنی شهری در سال 97 نیز با 50 درصد رشد به 4079 نمونه و آب آشامیدنی روستایی با 10 درصد رشد نسبت به سال 96 به 1066 نمونه در سال رسیده است.

به گفته وی تعداد نمونه برداری مواد معدنی سمی و غیر سمی هرکدام با  رشد صد در صدی به ترتیب به 996 و 2038 نمونه در سال 97 رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت استان سامانه های آبرسانی شهری و روستایی را نیز مورد ارزیابی قرار داد و گفت: تعداد بازدید از سامانه های آبرسانی شهری نیز نسبت به سال 96 به ترتیب با 20 درصد و 40 درصد رشدهمراه بوده است.

دکتر شکیبا همچنین افزود:تعداد موارد کدورت سنجی آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی در سال 97 به ترتیب رشد 30 و 150 درصدی را داشته است.

 وی ضمن ابراز خرسندی از انجام این اقدامات گفت:  این فعالیتها موجب شد سال گذشته در زمینه همه گیری ناشی از بیماریهای منتقله از طریق آب در استان مشکلي نداشته باشیم.

۴ خرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید