اخبار

آغاز همایش علمی جمعیت ، باروری و زندگی پایدار

آغاز همایش علمی جمعیت ، باروری و زندگی پایدار
هم اکنون 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی 

💠دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه از آغاز همایش علمی جمعیت ، باروری و زندگی پایدار در سالن اجتماعات مجتمع بیمارستانی امام‌رضا (ع) خبر داد 🔻
 
🔸این همایش با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وسازمان ثبت احوال به اجرا در آمده است. 
 
💠دکتر مرادی در همایش علمی جمعیت ، باروری و زندگی پایدار عنوان کرد: 🔻
 
🔹شعار سازمان ملل یعنی انسان سالم محور توسعه پایدار یک اصل مهم است و هر فرد به عنوان یک سرمایه محسوب می شود که با برنامه ریزی و آموزش به عنوان یک‌سرمایه انسانی و ‌اجتماعی می توان‌ روی آن حساب کرد
 
🔹برنامه های جمعیتی بر اساس سیاستهای های ملی و با ارزیابی ، تجدیدنظر و سیاستگذاری حاصل می شود .
 
🔹عوامل متعددی همچون مسایل فرهنگی ، مسایل اقتصادی و‌ مسایل اجتماعی در زمینه سیاستهای جمعیتی اهمیت دارد .
 
🔹سیاست کشور و برنامه ریزی کاهش جمعیت در زمان خود صحیح بود ، و اکنون سیاستهای افزایش نرخ باروری براساس ابلاغ مقام معظم رهبری و براساس کار کارشناسی اعلام‌شده است.
 
🔹وزارت بهداشت سیاستهایی از جمله ایجاد توازن جمعیت( ۲/۱ فرزند برای هر خانواده)، جلوگیری از بارداری های ناخواسته ، کاهش مرگ و‌میر مادران و نوزادان ، جلوگیری از بارداری در سنین نامتناسب ، جلوگیری از تولد نوزادان با مشکلات ژنتیکی و رعایت فاصله بارداری (حداقل سه سال) را در دستور ما قرار داده است.
 
🔹پویایی ، جوانی جمعیت ، رفع موانع ازدواج ، تسهیلات مناسب مادران ، آموزش، کارآفرینی ، جلوگیری از مهاجرت به شهرها ، هویت بخشی و سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله فرازهای ابلاغیه مقام معظم رهبری است.
 
🔹مشکلات متعدد چون ازدواج در سنین بالا، تمایل به تک‌فرزندی ، باروری دیرهنگام ، آسیبهای اجتماعی و مرگ و‌میر نوزادان از جمله موانع موجود است.
 
🔹آموزش مناسب قبل ،حین و بعد از بارداری موجب تولد فرزندان سالم و حفظ سلامت مادران خواهد شد.
💢در ادامه مهندس الهی تبار معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری در همایش علمی جمعیت ، باروری و زندگی پایدار عنوان کرد:🔻
 
🔶 همه سیاستمداران باید به مقوله جمعیت توجه ویژه داشته باشند.جمعیت و توسعه آن در جامعه دارای اهمیت است
 
🔶زمانی میتوانیم یک جامعه پویا داشته باشیم که یک جمعیت پویا و بالنده و جوان داشته باشیم.
 
🔶وضعیت جمعیتی کشور پایین تر از نرخ باروری میباشد که وضعیت استان کرمانشاه نسبت به وضعیت کشوری در رشد جمعیتی مناسب نمی باشد.
 
🔶بهترین حوزه ای که بیشترین اثر را می تواند در رشد جمعیت داشته باشد وزارت بهداشت است.
 
🔶از جمله مواردی که رشد جمعیت را تهدید میکند .مرگ و میر کودک و مادر ، نداشتن مهارتهای زندگی ، آسیب های اجتماعی ، توانمند نبودن خانواده است.
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید