اخبار

ارائه خدمات بهداشتی به میانسالان ضروری است

ارائه خدمات بهداشتی به میانسالان ضروری است

 

نیمی از جمعیت کشورهای در حال توسعه را بزرگسالان تشکیل می دهد. جمعیت بزرگسالان بطور روز افزونی در حال افزایش است بویژه در کشورهای درحال توسعه رشد آن سریعتر از رشد کل جمعیت اتفاق می افتد. ازطرف دیگر، مرگ ومیر، ناتوانی و رفتارهای بزرگسالان همه ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

فریبا سهرابی کارشناس مسئول سلامت میانسالان معاونت بهداشتی در خصوص اهمیت مراقبت میانسالان اشاره داشتند: حفظ سلامت زنان و مردان علاوه بر آنکه سبب حفظ نیروی مهم مولد در جامعه می شود، بر کیفیت زندگی خانواده ها نیز تأثیرگذار است.

ایشان در ادامه افزودند: اولویت های برنامه سلامت میانسالان، کاهش مرگ زودهنگام، افزایش امید به زندگی و ارتقاء سطح سلامت میانسالان می باشند.

از آنجا که برنامه خدمات جامع سلامت میانسالان در کنار برنامه های سلامت سایر گروه های سنی با هدف افزایش امید به زندگی و کاهش موربیديتی و مورتالیتی زنان و مردان میانسال از طریق راهکارهای پیشگیرانه و سلامت محور درجهت اتخاذ شیوه زندگی سالم، خودمراقبتی، کنترل عوامل خطر، پیشگیری از بیماری های مهم و اولی و تشخیص و درمان زودهنگام آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه اظهار داشت: برنامه های در دست اجرا در مراکز و پایگاه های ارائه خدمت در خصوص سلامت میانسالان به شرح زیر می باشد:

-ارزیابی تن سنجی و تغذیه، فعالیت بدنی، سلامت روان، استعمال دخانیات، پیشگیری از سکته های قلبی ومغزی از طریق خطرسنجی، غربالگری سرطانهای شایع و ...

- مشاوره فردی برای ارتقای شیوه زندگی، سلامت باروری، سلامت عمومی و خود مراقبتی میانسالان

- تشخیص و درمان صحیح و به موقع بیماری ها و اختلالات ایجاد شده، پیشگیری از بروز عوارض و ناتوانی های احتمالی، درمان عوارض ایجاد شده بر اساس دستورالعمل ها و راهنماهای بالینی، ارجاع به موقع به سطوح بالاتر و پیگیری موارد ارجاع.

-ارائه خدمات رایگان (مکمل یاری ویتامین دی)، انجام آزمایشات قند و چربی

-تشکیل جلسات آموزشی اصلاح شیوه زندگی جهت عموم مردم 

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید