اخبار

بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در کرمانشاه استارت خواهد خورد.

بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در کرمانشاه استارت خواهد خورد.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ؛صبح امروز دومین جلسه ی هم اندیشی کمپین ملی کنترل فشار خون بالا در محل سالن جلسات معاونت بهداستی با حضور دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی،دکتر ابراهیم شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه و مدیران و روسای بهداشتی استان و شهرستانها کمپین کنترل فشار خون بالا برگزار گردید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این نشست از کنترل فشار خون یک میلیون نفر از مردم استان خبر داد. دکتر مرادی با اشاره به اینکه فشار خون بالا ریسک فاکتور بسیاری از بیماری ها است گفت:بدون علامت بودن،شایع بودن و عدم آگاهی از وجود آن تا قبل از ایجاد عوارض سه علامت فشار خون بالا می باشد.

در ادامه دکتر ابراهیم شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه عنوان کرد:در این طرح جمعیت بالای 30 سال اعم از مرد و زن،کلیه ی مادران باردار و افراد دارای بیماری کلیوی باید غربالگری شوند.

وی افزود شایع ترین علت مرگ و میر فشار خون بالا است که 60 درصد بیماران از بیماری خود اطلاع ندارند.

همچنین دکتر سارا شاه آبادی دبیر اجرایی این کمپین به تشریح دستورالعمل اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون بالا برای حضار پرداخت.

گفتنی است بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با هدف آموزش و اطلاع رسانی،شناسایی و غربالگری کلیه افراد بالای 30 سال در مناطق شهری،روستایی و عشایری استان همزمان با سایر استان ها از27 اردیبهشت مصادف با روز جهانی فشار خون بالا آغاز و تا 15 تیر ماه ادامه خواهد یافت.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید