اخبار

بسیج ملی، کنترل فشار خون بالا

بسیج ملی، کنترل فشار خون بالا
♻️اولین جلسه کمپین فشار خون در تاریخ ۹۷/۲/۱۷در دفتر معاونت برگزار گردید. 

💢دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه عنوان کرد: حدود 970 هزار نفر جمعیت بالای 30 سال در استان داریم، افزود: این جمعیت هدف ما هستند یعنی تمام مردان و زنان بالای 30 سال شهر، روستا و عشایر و تمام مادران باردار بدون شرایط سنی یعنی در هر سنی که باشند باید غربالگری شوند. 

دکتر شکیبا : بحث کمپین فشار خون کار بسیار بزرگی است که با دستور وزیر بهداشت و درمان در ویدیو کنفرانسی که در دانشگاه برگزار شد، استارت خورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بحث کمپین فشار خون حجم کار را در این معاونت بالا می برد و خوشبختانه معاونت بهداشتی این پتانسیل را برای انجام این کار دارد.

به گفته دکتر شکیبا، برنامه کمپین فشار خون از 27 اریبهشت آغاز و تا ۱۵ تیر ماه ادامه دارد در این مدت باید تعداد افراد جامعه ای که فشار خون بالای دارند شناسایی و غربالگری شود.

وی شعار برنامه امسال را بسیج ملی، کنترل فشار خون بالا اعلام کرد و گفت: شایع ترین علت مرگ و میر فشار خون بالا است که 60 درصد بیماران فشار خونی از بیماری خود اطلاع ندارند و این نوع بیماری را بیماری خاموش می گویند.

 وی افزود، بیماری خاموش را می توان با امکانات کم و با فشار خون گرفتن ساده پی برد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: ما باید به این هدف برسیم و کارهای بزرگتری انجام دهیم یعنی به 50 درصدی که وزارتخانه گفته قانع نشویم ما باید به 100 درصد قانع شویم که بیشترین جمعیت را شناسایی کنیم و باید این اتفاق صورت پذیرد.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 622 روستا و 33 شهر دارد. 

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید