اخبار

تاکید بر اهمیت تغذیه در ماه مبارک رمضان، از روزه داران خواست حتما سه وعده غذای اصلی دراین ماه شامل سحر، افطار و شام را مصرف کنند.

تاکید بر اهمیت تغذیه در ماه مبارک رمضان، از روزه داران خواست حتما سه وعده غذای اصلی دراین ماه شامل سحر، افطار و شام را مصرف کنند.
دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، توجه ویژه به وعده سحری به منظور تامین انرژی لازم برای تمرکز و فعالیت روزانه را مورد تاکید قرار داد و از روزه داران خواست این وعده را حذف نکنند. 
او همچنین بر پرهیز از پرخوری و کم خوری در این ماه مبارک نیز تاکید کرد و گفت: روزه داران به منظور تامین سلامتی خود در مصرف وعده های غذایی تعادل را رعایت کنند. 
وی در ادامه به تشریح تغذیه در وعده سحر نیز اشاره کرد و افزود: استفاده از مقدار مناسب سبزی های مختلف به صورت آب پز یا خام، پرهیز از مصرف نوشابه های گازدار و مصرف یک تا 2 عدد میوه توصیه می شود. 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین در مورد وعده افطار نیز گفت: روزه داران بهتر است افطار را با شیر کم چرب یا آب ولرم یا چای کم رنگ آغاز کنند و از مواد غذایی سبک مانند نان و پنیر و خرما یا نان و پنیر و گردو و یا سوپ های سبک استفاده نمایند.
دکتر شکیبا بر پرهیز از مصرف افطار و شام با هم و انباشت و پرکردن معده با انواع غذاهای مختلف تاکید کرد و افزود: روزه داران باید از خوردن شیرینی ها و مواد غذایی پرچرب نیز خودداری کنند.
او در مورد صرف وعده شام نیز توضیح داد که مصرف شام سبک مانند شام روزهای عادی و معمولا یک تا 2 ساعت بعد از افطار مورد تاکید است.

وی نوشیدن آب کافی در زمان بین افطار تا سحر، پرهیز از مصرف غذاهای سرخ شده و پرچرب را نیز مورد تاکید قرار داد و به روزه داران توصیه کرد برای کاهش تشنگی در طول روز از لیمو ترش، سبزی خوردن و سالاد فصل در وعده سحری استفاده کنید. 

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید