اخبار

پیشگیری از مسمومیت در کودکان

پیشگیری از مسمومیت در کودکان

روزهای آخر سال همه مشغول نظافت وتمیزی منازل هستند .استقبال از نوروز و خانه تکانی، از سنت های رایج در پایان سال می باشد ولی متاسفانه، گاهی در اثر عدم رعایت نکات ایمنی و سلامت، منجر به بروز حوادثی می شود که سلامت افراد بخصوص کودکان را به خطر می اندازد.

شاطرآبادی کارشناس سلامت کودکان در این خصوص عنوان کرد:استفاده از مواد شوینده و پاک کننده در منازل می تواند یکی از خطرات تهدید کننده مسمومیت در کودکان باشد. برای پیشگیری از مسمومیت با مواد شیمیایی و خانگی، باید مراقب کودکان باشیم.

مواد شیمیایی خانگی و تمیز کننده ها (پاک کننده، سفید کننده ها، رنگ ها و ...) را خارج از دید و دور از دسترس کودکان قرار داده (قفسه های بالایی، قفسه های قفل دار) و ظروف خالی این محصولات را به طور ایمن دور بریزید تا در دسترس کودک قرار نگیرد.این مواد باید در ظروف دارای درپوش مقاوم در برابر کودک، نگهداری شود.

ایشان در ادامه افزود: لازم است محصولات نامبرده در ظروف اصلی نگهداری و از جابجا کردن این مواد با ظروف مواد خوراکی مثل لیوان، بطری نوشابه و ... خودداری شود، زیرا این عمل موجب مصرف اشتباهی توسط کودکان و در نتیجه مسمومیت شدید آنها خواهد شدهمچنین از مخلوط کردن مواد سفید کننده مثل وایتکس و مواد پاک کننده مثل جوهرنمک خودداری کنید. چون گاز کلر تولید می کند که بسیار خطرناک و مسمومیت زاست.

۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید