اخبار

✳️برنامه ارتقاء فعالیت بدنی و تمرینات کششی در ۹۷۴ مدرسه طی سالجاری

✳️برنامه ارتقاء فعالیت بدنی و تمرینات کششی در ۹۷۴ مدرسه طی سالجاری
 
✴️دکتر ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه عنوان کرد🔻🔻
♦️تغییر در سبک زندگی سالم از طریق مقابله با عوامل خطر آسیب رسان به سلامت مانند کم تحرکی، مصرف دخانیات، رفتارهای تغذیه ای نامطلوب و ... از مهم ترین اقدامات در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر است.
♦️ توجه مجدانه به اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان با عنایت به نهادینه شدن رفتارها و شکل گیری شخصیت آنها در سال های آتی نویدبخش جامعه ای سالم خواهد بود.
♦️برنامه ارتقاء فعالیت فیزیکی و تمرینات کششی با هدف " ارتقاء سلامت دانش آموزان از طریق افزایش آگاهی، نگرش و بهبود عملکرد دانش آموزان در خصوص تحرک و فعالیت بدنی " در سال تحصیلی گذشته در ۱۸۴ مدرسه آغاز و با همکاری خوب آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری به ۹۷۴ مدرسه افزایش یافت.
♦️همچنین حدود ۱۹۵ هزار دانش آموز تحت پوشش این برنامه قرار دارند که ۶۳ درصد کل دانش آموزان را شامل می شود.
♦️در این برنامه علاوه بر حرکات ورزشی، افزایش آگاهی، نگرش و در نتیجه بهبود عملکرد از طریق آموزش حدود ۱۵۴ هزار دانش آموز، ۱۰ هزار نفر از والدین دانش آموزان و ۷۶۷۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش ( شامل مدیر، معاونین، معلمین و ...) در خصوص مزایا و نقش فعالیت بدنی در سلامتی انجام شده است.
♦️امید آنکه که بتوانیم با افزایش پوشش ۱۰۰ درصد دانش آموزان در زمینه افزایش تحرک بدنی در سال های آتی شاهد جامعه ای سالم با کمترین مشکلات سلامتی خصوصا در زمینه بیماری های غیرواگیر 
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ۲۲:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید