اخبار

✳️ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

✳️ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی
 💠  بیان دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت در گفتگوی رادیویی برنامه "رو در رو" با دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه🔻🔻
 
🔷 مقایسه شاخص های مرگ کودکان زیر ۵ سال در سالهای قبل و بعد انقلاب که نشان دهنده روند توسعه می باشد در سال ۱۳۵۷ ، ۱۰۴ در هزار تولد زنده بود در حالی که در ابتدای سال ۱۳۹۷ این شاخص به ۱۶.۷۷ کاهش یافته است.
 
🔷 میزان مرگ و میر مادران باردار قبل از انقلاب ۹۰ مرگ در صدهزار بود که خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی به ۱۴.۵۱ در صدهزار رسیده است ، همچنین مرگ و میر نوزادان نیز که تا سال ۵۷ ، ۷۶مرگ در هزار تولد زنده بود به ۱۰.۱۳مرگ در هزار رسیده که یکی از افتخارات حوزه سلامت است.
 
🔷تعداد پزشکان فعال حوزه بهداشت ۴۰ نفر تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود که اکثریت از کشور های هند،بنگلادش بودند، اما هم اکنون ۳۰۵ پزشک که همه ایرانی هستند در نظام شبکه بهداشت مشغول به فعالیت می باشند.
 
🔷 در قبل از انقلاب اسلامی ۹۰ بهورز در  ۵۵ خانه بهداشت مشغول به خدمت بودند اما اکنون ۱۱۳۳ بهورز در ۶۴۷ خانه بهداشت به روستاییان عزیز خدمات بهداشتی ارائه می دهند‌.
 
🔷 تا قبل از انقلاب در استان ۶۱ مرکز خدمات جامع سلامت وجود داشت و هیچ پایگاه سلامت شهری وجود نداشت در حالیکه در سال ۹۷ تعداد ۱۳۴ مرکز جامع سلامت و ۷۰ پایگاه سلامت در استان وجود دارد.
 
🔷 تعداد دندانپزشکان قبل از انقلاب به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید اما اکنون ۱۴۰ دندانپزشک و بهداشتکار دهان و دندان در ۸۰ مرکز شهری و روستايی مشغول به ارائه خدمت هستند که توانستند در دو سال اخیر بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز را فیشورسیلانت و فلوراید تراپی کنند.
 
🔷 قبل از انقلاب اسلامی فقط چند آزمایشگاه تشخیص طبی در سطح استان داشتیم ولی تا به امروز ۵۰ آزمایشگاه فعال که نیمی از آن در دور افتاده ترین روستاها هستند در استان به همشهریان عزیز خدمات ارائه می دهند.
 
🔷 یکی دیگر از افتخارات نظام سلامت بعد از انقلاب بحث پوشش واکسیناسیون است ، در حالیکه قبل از انقلاب پوشش واکسیناسیون فقط ۳۰ درصد بود، هم اکنون پوشش واکسیناسیون به ۱۰۰ درصد رسیده است.
 
🔷 تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نیز در سالهای اخیر کلید خورد و با سعی و تلاش شبانه روزی همکارانم در حوزه بهداشت ۹۵ درصد مردم استان در سامانه سیب صاحب یک پرونده سلامت شدند.
 
🎤مشروح کامل این مصاحبه را می توانید روز جمعه ۱۴ دی ماه ساعت ۱۲ ظهر از رادیو کرمانشاه بشنوید.
 
#چهلمین_سالگرد_پیروزی_انقلاب
 
 
۱۰ دی ۱۳۹۷ ۲۲:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید