اخبار

اصول تغذیه با شیرمادر

اصول تغذیه با شیرمادر

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی 

فروغ مرادی کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: همانطور که کودکان در زمینه رشد و تکامل با هم تفاو تهای زیادی دارند، در زمینه روش تغذیه با شیرمادر هم یکسان نیستند. باید در بحث تغذیه با شیرمادر تفاو تهای فردی را در نظر گرفت به عبارتی دیگرمی توان گفت تغذیه با شیرمادر علم و هنر محسوب میشود .

وی اضافه کرد: در روزهای اول زندگی بسیاری از نوزادان میل دارند زود به زود و برای مدت طو لانی از پستا نهای مادر تغذیه کنند این مکید نها به افزایش تولید شیرمادر کمک میکند.

فروغ مرادی افزود: به هر حال بهترین انتخاب برای مادر آن است که مطابق میل و درخواست فرزند خود یعنی هر زمانی که او بخواهد و به هر مدتی که میل داشته باشد به او شیر بدهد.

وی اظهار داشت :رعایت اصول زیر در ارتباط با تغذیه با شیرمادر ضروری است.برقراری تماس پوست با پوست مادر و نوزاد بلافاصله پس از تولد، شروع تغذیه نوزاد با آغوز به محض مشاهده علائم آمادگی نوزاد طی ساعت اول تولد،کمک به شیرخوار برای گرفتن صحیح پستان و ادامه تغذیه شیرخوار فقط با شیرمادر بدون هر نوع ماده غذایی دیگر) پرهیز از دادن حتی آب، آب قند، انواع جوشانده ها و شیرخشک و شیرهای دیگر در 6 ماه اول تولد که تغذیه انحصاری با شیرمادر نامیده می شود، مصرف قطره ویتامین ها مجاز است( دفعات تغذیه با شیرمادر بطور مکرر بر حسب تقاضای شیرخوار و در شب و روز، مدت تغذیه در هر وعده نامحدود،در کنار هم بودن مادر و نوزاد در شب و روز، پرهیز از دادن گول زنک)پستانک( و بطری به شیرخوار، شروع غذاهای کمکی از پایان 6 ماهگی به بعد، با افزایش تدریجی مقدار و تنوع غذاهای نیمه جامد و جامد و همراه با ادامه تغذیه شیرخوار با شیرمادر،تداوم تغذیه باشیرمادر در سال دوم همراه با استفاده از غذاهای سفره خانواده

۱۹ آذر ۱۳۹۷ ۰۹:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید