اخبار

شصت سی" را جدی بگیرید!

شصت سی" را جدی بگیرید!

 مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی از اجرای کمپین (30-60) در سراسر استان برای کاهش تصادفات جاده ای خبرداد.

دکتر سارا شاه آبادی با بیان اینکه طبق آخرین آمارهای اعلام شده حدود 60 درصد از تصادفات جاده ای در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد گفت: این طرح از ابتدای آبان 97 تا پایان فروردین 98 توسط گروه آموزشی و ارتقای سلامت در سراسر استان اجرا می شود تا ضمن اطلاع رسانی کافی و حساس سازی سطح جامعه شاهد رفتارهای مناسب رانندگان به منظور کاهش تصادفات جاده ای باشیم.

وی عدم استراحت رانندگان در جاده با تصور نزدیکی به مقصد را عامل مهم تصادفات جاده ای در اطراف شهرها دانست و افزود: خستگی رانندگان، کاهش تمرکز ، خواب آلودگی  ، عدم رعایت مهندسی جاده ای از دیگر عواملی است که منجر به تصادف در اطراف شهرها می شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی با بیان اینکه کمپین (30-60) به منظور حساس سازی کلیه اقشار جامعه با استفاده از روش های مختلف و نیز توصیه برای استراحت کافی به رانندگان در هنگام سفر اجرا می شود، کودکان و دانش آموزان را از آنجا که در سن یادگیری هستند از گروه های مهم آموزش گیرنده در کمپین فوق دانست که علاوه بر انتقال آموزش به خانواده ها ، فرهنگ مربوطه نیز در آنها نهادینه می شود.

وی همچنین رانندگان بین شهری و جوانان که بیش از دیگران در معرض خطر تصادف هستند را یکی دیگر از گروه های آموزش گیرنده دانست و گفت: در این راستا هماهنگی های برون بخشی با سازمان های ذیربط مانند پلیس راهور ، شهرداری و .... به منظور جلب همکاری آنها در اجرای کمپین صورت پذیرفته است.

 
۱۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید