اخبار

غربالگری 30 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان

غربالگری 30 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان

30 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان غربالگری شدند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از غربالگری 30 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در قالب اجرای طرح سنجش سلامت در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ دکتر ابراهیم شکیبا روز شنبه( 97/7/21) در این ارتباط افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در 21 پایگاه ثابت و 12پایگاه سیار با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در سطح استان در طول فصل تابستان انجام شد.

ایشان هدف از اجرای این طرح را جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان ذکر کرد.

دکتر شکیبا گفت: در این طرح  حدود 30 هزار نوآموز پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی در پایگاه های سنجش سلامت (بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، معاینات اولیه، خدمات سلامت دهان و دندان و سایر) مورد سنجش و غربالگری شدند و معاینات پزشکی نیز توسط پزشکان مستقر در پایگاه سنجش یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام شد و پس از تایید، جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه کردند.

وی اظهار داشت: همچنین نوآموزان دارای اختلال نیز به مراکز تخصصی بالاتر ارجاع داده و پیگیری لازم در مورد آنها انجام می شود.

دکتر شکیبا افزود: نتایج خدمات ارائه شده به نوآموزان در سامانه الکترونیک سیب ثبت و یک برگ خلاصه معاینات جهت درج در پرونده سلامت دانش آموز به مدرسه تحویل داده شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به والدین دانش آموزان گفت: چنانچه دانش آموز پایه اول ابتدایی به دلایلی از انجام سنجش در فصل تابستان جا مانده باشند در طول سال تحصیلی و ترجیحا در فصل پاییز برای دریافت خدمات به پایگاه سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت که تحت پوشش آن هستند ارجاع داده می شود و نتیجه معاینات جهت درج در پرونده سلامت دانش آموزان به مدارس آنان ارسال می گردد.

۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید