اخبار

دکتر حاجبی اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان در استان رخ داده است که جای تقدیر وتشکردارد

دکتر حاجبی  اتفاقات خوبی در حوزه  بهداشت و درمان در استان رخ داده است که جای تقدیر وتشکردارد

   

    به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دکتر حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روانی ،اجتماعی و اعتیاد  و یتم فنی و اجرایی اداره سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت جهت بازدید از برنامه های پیشگیری از خودکشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در معاونت امور بهداشتی تشکیل جلسه داد.

در این نشست دکتر شکیبا با اشاره به بحث خودکشی که معضل غرب کشور می باشد گفتند هر چند کارهای بزرگ تحقیقاتی  و ریشه  یابی در این خصوص انجام داده ایم اما با توجه به آمار بالای خود کشی در استان نیازمند کار بیشتری هستیم.

در ادامه دکتر رامین رضایی زنگنه قائم مقام معاونت توسعه  با اشاره به دستاورد ارزشمندی که این نشست ها در پی دارد گفتند بحث بیکاری، اعتیاد در طلاق دست به دست هم داده اند تا ما آمار بالایی از خودشکی در استان داشته باشیم.

دکتر حاجبی در ادامه گفتند در بازدید من از استان کرمانشاه اقدامات خوبی در این استان انجام شده است و اتفاقات خوبی در حوزه  بهداشت و درمان در استان رخ داده است که جای تقدیر وتشکردارد.

 معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد، خودکشی و طلاق در سطح کشور بالا است که به علت مشکلاتی نظیر جنگ در غرب کشور فراوانی بیشتری دارد.

وی در ادامه افزود به دنبال آمار نگران کننده معضلات اجتماعی در کشور و تشکیل جلسه با مقام معظم رهبری مقرر گردید اقدامات اساسی توسط برخی وزارتخانه ها و سازمان ها در کشور انجام گیرد که وزارت بهداشت موظف شدند با همکاری وزارت علوم مشترکاً در خصوص موضوع اختلالات روانپزشکی و رفتارهای پرخطر با تکیه بر خودکشی اقدام نمایند.

که در همین راستا 4 استان  کشور شامل استانهای  ایلام ، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی به سرگروهی کرمانشاه نسبت به پیگیری معضل خودکشی اختلالات روانپزشکی، رضایتمندی  از زندگی زناشویی و نشاط اجتماعی اقدام  می نمایند.

در بحث خودکشی پرخطرترین شاخص اقدام به خودکشی است به خصوص تجربه نشان می دهد در یک ماه اول اقدام مجدد جهت خودکشی صورت می گیرد و در این طرح کسی که اقدام به خودکشی می کند باید قبل از ترخیص تحت نظر روانپزشک قرار گیرد.

۱۳ دی ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید