اخبار

نشست آمادگی بسیج آموزش همگانی تغذیه صحیح برگزارشد.

نشست آمادگی بسیج آموزش همگانی تغذیه صحیح برگزارشد.

 

   به گزارش روابط  عمومی معاونت بهداشتی نشست آمادگی بسیج آموزش همگانی تغذیه صحیح با موضوع کاهش مصرف قند،  نمک و  چربی و افزایش مصرف میوه و سبزیجات چهاردهم دی ماه با حضور نمایندگان ادارات و ارگان ها در معاونت بهداشتی برگزار گردید.

در این نشست دکتر خادمی معاون فنی مرکز بهداشت استان با بیان اینکه بیماری های قلبی- عروقی اولین علت مرگ و میر در  دنیاست  گفتند در استان ما سالانه 4000 تا 4500 مورد مرگ و میر به علت بیماری های غیرواگیر و قلبی عروقی داریم که این آمار در حال افزایش است ضمن  اینکه سن ابتلا به بیماری ها نیز در حال کاهش می باشد.و لازمست در این زمینه مداخلاتی انجام دهیم. برای مداخله نیازمند  اصلاح فاکتورهای رفتاری هستیم که تغذیه یکی از مهمترین این فاکتورها می باشد. و کاهش مصرف نمک و چربی و شکر نیز یکی از آن الگوهاست.

در ادامه خانم حیدری مسئول گروه تغذیه گفتند  مطالعات سبد غذایی مطلوب نشان داده است سرانه مصرف  روزانه روغن و چربی ، قند  و شکر و مواد شیرین بیشتراز میزان مجاز است که این مسئله از مهمترین عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر مانند دیابت   ، چاقی و بیماریهای قلبی –عروقی است. 

با توجه به ضرورت استمرار و تدوام اجرای بسیج ملی تغذیه صحیح در نظر است کمپین ملی 1،2،3غذای سالم از 29 آذرماه  لغایت 14 دی ماه در سطح کشور به مورد اجرا گذاشته شود و راهبرد اصلی این برنامه ، آموزش همگانی اثر بخش ، آموزش گروههای خاص موثر بر فرهنگ و  سواد غذا و تغذیه با همکاری گروههای درون بخش و بین بخشی در این نشست پس از بحث و تبادل نظر مصوباتی تعیین  شد.

۱۷ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید