اخبار

با همکاری معاونت تحقیقات و معاونت درمان به سرپرستی معاونت بهداشتی برنامه ملی ثبت سرطان در استان اجرا میگردد.

با همکاری معاونت تحقیقات و معاونت درمان به سرپرستی معاونت بهداشتی برنامه ملی ثبت سرطان در استان اجرا میگردد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نشست تدوین تفاهم نامه برنامه ملی ثبت سرطان در استان کرمانشاه و تشکیل دبیر خانه برنامه ملی ثبت سرطان با حضور دکتر شکیبا معاونت امور بهداشتی ، دکتر حمزه معاونت امور تحقیقات و پژوهشی ، دکتر محمدی معاونت درمان ،دکتر نجفی معاونت آموزشی، دکتر گل پذیر و سایر اعضای دبیر خانه  برنامه ملی ثبت سرطان  در تاریخ دوم  آذر ماه در دفتر معاونت بهداشتی برگزار شد.

این تفاهم نامه با هدف تسهیل، تسریع وجمع آوری اطلاعات جمعیت تحت پوشش و در مراحل بعدی  شناسایی افراد در معرض خطر سرطان های شایع و قابل غربالگری و ارجاع آنان به سطوح بالاتر و در راستای توسعه و تقویت برنامه ملی ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت ایران و به منظور کاهش میزان مرگ و ناتوانی ناشی از سرطان می باشد.

در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معاونت تحقیقات ومعاونت درمان به سرپرستی معاونت بهداشتی متولی اجرای این تفاهم نامه میباشند.

در این نشست دکتر گل پذیر در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود در جمع آوری و ثبت اطلاعات نسبت به  اهمیت اجرای برنامه و ثبت کلیه بیماران در سامانه تاکید نمودند.

در ادامه به منظور اجرای بهینه برنامه  مقرر شد کدگذاری در تمام بیمارستان های سطح استان بر مبنای  ICDO باشد. همچنین مرکز بهداشت استان نسبت به برگزاری  کارگاه آموزشی در خصوص ثبت سرطان،  کد گذاری و ...  با حضور دکتر گل پذیر اقدام نماید.همچنین مقرر گردید پزشکان بخش دولتی در خصوص ثبت نوع سرطان در گواهی فوت اقدام نمایند.

۹ آذر ۱۳۹۵ ۰۸:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید