اخبار

کارگاه دو روزه ادغام ایدز در نظام شبکه با رویکرد نوین ویژه توانمندسازی مربیان مراکز آموزش بهورزی و اعضای هسته آموزشی برگزار گردید.

کارگاه دو روزه  ادغام ایدز در نظام  شبکه با رویکرد نوین ویژه توانمندسازی مربیان مراکز آموزش بهورزی و اعضای هسته آموزشی  برگزار گردید.

 

    به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی کارگاه دو روزه  ادغام ایدز در نظام  شبکه با رویکرد نوین ویژه توانمندسازی مربیان مراکز آموزش بهورزی و اعضای هسته آموزشی چهارده شهرستان روزهای 23و24 آبان ماه در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار گردید.

در این نشست مهندس اردلان معاون اجرایی معاونت بهداشتی با بیان اینکه ایدز همواره چالش نظام سلامت است گفت  امروزه این نتیجه حاصل شده است که بایستی برنامه HIV در نظام شبکه  با رویکرد نوین ادغام گردد و به آن پرداخته شود.

ایشان افزود ایدز مشکل موجود در جامعه است و سابقاً معضلات HIV در رسانه ها مطرح نمی گردید. اما امروزه پرداختن به آن یکی از اولویت های نظام سلامت است و استارت برنامه با شما مربیان و اعضای هسته آموزشی خواهد بود.

در ادامه خانم مروتی کارشناس مسئول بهورزی معاونت بهداشتی به بیان اهداف نشست پرداخته و گفتند نگاه نو وزارت بهداشت به مراقبین سلامت است و امروزه در سطح کشور تعداد زیادی مراقب سلامت داریم که این عزیزان می توانند خدمات  ارزنده ای خصوصاً در سطح حاشیه نشینی ارائه دهند.

در ادامه مهندس کریمی مربی منتخب کشوری اپیدمیولوژی و راه های انتقال و پیشگیری ایدز را بیان کردند همچنین مطالبی در خصوص سیستم ایمنی بدن و مکانیسم بیماری های عفونی ارائه نمودند.

در ادامه اصول کلی برنامه های کنترل ایدز آموزش اطلاع رسانی و برنامه های کاهش آسیب بیان شد.

در روز دوم کارگاه مبانی واصول تشخیص HIV واصول ومراقبت ودرمان وپروفیلاکسی پس از زایمان اصول کاربردی انجام تست سریع توسط مربیان منتخب کشوری ارائه گردید.

درخاتمه نیز مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری وخدمات ارائه شده معرفی وجایگاه مراکز سلامت جامع ونحوه ارتباط با مرکز مشاوره بیماریهای استان توسط مهندس کماسی مسئول HIV/ایدز معاونت بهداشتی مطرح گردید.

۲۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید