اخبار

دکتر کریم : روستای سالم بحث مهمی است که می تواند تحول اساسی در سلامت استان ایجاد کند

دکتر کریم : روستای سالم  بحث مهمی است که می تواند تحول اساسی در سلامت  استان ایجاد کند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دکتر کریم در نشست هم اندیشی روستای سالم که با حضور سردار ریحانی فرماندهی سپاه نبی اکرم (ص) و مدیران استانی در اتاق مانیتورینگ روم معاونت امور بهداشتی برگزار شد گفتند امسال به حق سال اقدام و عمل نامیده شده است و ما باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بریم.

ایشان افزود در کنار 250 پروژه زیربنایی در حال انجام در دانشگاه علوم پزشکی ،معاونت بهداشتی نیز کارهای زیادی در دست انجام دارد  از جمله موضوع HIV و اعتیاد ،بحث حاشیه نشینی که در سال 94 کل حاشیه های کرمانشاه تحت پوشش مراقبت های بهداشتی و فعالیت بهداشتی انجام گرفته و امسال به سمت این می رویم که کل استان تحت پوشش قرار گیرد.

دکتر کریم با تاکید بر اینکه سیستم بهداشتی باید خود بهداشتی و پاکیزه باشد و ساختمان های فرسوده و قدیمی باید ترمیم گردد گفتند از ساختمان معاونت بهداشتی تا سطح خانه های بهداشت در حال ساخت وساز و زیباسازی می باشد .

کار دیگر معاونت بهداشتی ابتکار تونل عبرت و تونل سلامت است که ما باید از طریق این تونل دیدگاهی به نسل جوان بدهیم و خطرات محیطی را یادآور کنیم.

بحث دیگر پرونده سلامت الکترونیک و مانیتورینگ روم است که در این طرح پاوه به صورت پایلوت قرار گرفته است .

دکتر کریم افزود روستای سالم  بحث مهمی است می تواند تحول اساسی در سلامت  استان ایجاد کند و سازمان بهداشت جهانی نیز توانسته این طرح را در چند کشور اجرا کند .

هر چند در ابتدا این طرح خیلی نا باورانه وبزرگ بود اما با پیگیری دوستان معاونت بهداشتی ،اکنون  شور و اشتیاق زیادی بوجود امده  ودر این خصوص به خودباروی رسیدیم ودر حال حاضر نیز این مردم هستند که پایکار هستند هر چند چیزیکه در بحث روستای سالم نیاز داریم بحث الگوسازی است که روستای سالم به عنوان یک الگو به بقیه افراد نشان داده شود.

دکتر کریم افزود اعتقاد ما این است که فرد سالم و جامعه سالم محور توسعه است. اولین هدف ما سالم سازی محیط روستا ودر نهایت  روستای سالم و توسعه یافته هدف کلی ماست در دست یابی به این هدف  اول مردم باید خودشان پایکار بیایند ومشارکت  مردم 50% انرژی و هزینه است. دومین موردیکه بسیار به آن نیازمندیم  همکاری های بین بخشی است.

در این نشست سردار ریحانی نیز پروژه روستای سالم را مفید، اثر گذار  ومبارک توصیف کرد وگفت توان وتجهیزات سپاه را برای گسترش واجرای طرح در اختیاردانشگا ه علوم پزشکی  می گذاریم .

 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید